Od Tarnowa po Europę
Xtreme Fitness Gyms powstało w 2012 roku w Tarnowie, odpowiadając na potrzeby mieszkańców mniejszych miast, pozbawionych dostępu do nowoczesnych i przyjaznych klubów fitness. Od tego czasu sieć rozwinęła się do ponad 100 lokalizacji w Polsce, osiągając w 2024 roku przychody rzędu 86 mln zł – niemal dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Dziś marka stawia na dalszą ekspansję: do końca 2027 roku planuje otworzyć ponad 300 klubów Xtreme Fitness Gyms i 50 placówek Xtreme KiDS. Docelowo – do 2029 roku – sieć ma liczyć ponad 450 klubów fitness oraz ponad 120 lokalizacji dla dzieci.
Franczyza jak SaaS – skalowalna, powtarzalna, zyskowna
Model biznesowy Xtreme Brands opiera się na sprawdzonej formule franczyzy – wygodnej, rentownej i łatwej do skalowania. Dzięki automatyzacji kluczowych procesów, zoptymalizowanym kosztom operacyjnym i wsparciu na każdym etapie prowadzenia działalności, franczyzobiorcy osiągają satysfakcjonujące zyski i wysoką rentowność. W sieci działa już ponad 40 multifranczyzobiorców, którzy rozwijają kilka lokalizacji jednocześnie.
– Franczyza w usługach jest jak Software-as-a-Service w świecie technologii. Skalowalna, wystandaryzowana, oparta na powtarzalnym modelu przychodowym. Naszym celem jest stworzenie lidera kategorii fitness i wellbeing w Europie Środkowo-Wschodniej – komentuje Maciej Balsewicz, założyciel i partner zarządzający bValue Fund.
Nowa jakość w mniejszych miastach i na rynkach zagranicznych
Strategia ekspansji Xtreme Brands inspirowana jest podejściem Walmartu – firma chce działać tam, gdzie konkurencja jeszcze nie dotarła: w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, na przedmieściach i w gminach, w których brakuje profesjonalnej infrastruktury sportowej. W planach jest również wejście na rynki zagraniczne – m.in. do Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgry.
– Ponad 7 milionów Polaków mieszka w miejscowościach, gdzie nie ma ani jednej profesjonalnej siłowni. My to zmieniamy, tworząc przestrzenie, które są nie tylko nowoczesne i dostępne, ale także zorientowane na potrzeby lokalnych społeczności – mówi Łukasz Dojka, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Xtreme Brands.
Cyfryzacja i rozwój nowych konceptów
Współpraca z bValue to nie tylko kapitał, ale też know-how technologiczne. Fundusz wesprze Xtreme Brands w procesie digitalizacji, umożliwiając lepsze zarządzanie danymi, efektywniejsze działania operacyjne oraz tworzenie nowych produktów cyfrowych – integrujących klientów i franczyzobiorców wokół ekosystemu marki.
Przyszłość branży? Wellbeing dla każdego, wszędzie
Dzięki połączeniu ambicji, doświadczenia i kapitału, Xtreme Brands planuje zbudować brand, którego – jak podkreślają twórcy – „nie da się zignorować”. Odpowiadając na rosnące potrzeby związane z dbałością o zdrowie i styl życia, firma zamierza nie tylko rozwijać istniejące formaty, ale również wdrażać nowe koncepty odpowiadające na potrzeby kolejnych pokoleń klientów – zarówno dorosłych, jak i dzieci.
To dopiero początek dynamicznej transformacji rynku fitness w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.