fit.pl mobile logo

Trening w domu, a może na siłowni?

To, że trening wydłuża nasze życie jest wiedzą powszechną. Budując masę mięśniową i dbając o kondycję podnosimy jakość swojego życia, obniżamy poziom stresu i minimalizujemy ryzyko pojawienia się innych chorób, takich jak otyłość, nowotwory, depresja, problemy z ciśnieniem, czy choroby serca. Trening siłowy lub trening obwodowy możemy wykonać na siłowni, gdzie z łatwością poznamy nowych ludzi i nawiążemy długotrwałe znajomości. Jeśli brakuje nam czasu, to możemy wypróbować trening fbw, który w pełni wykonamy w zaciszu naszego domu. Z koeli, jeśli lubimy przebywać na świeżym powietrzu, to możemy regularnie biegać, grać w tenisa lub ćwiczyć na zewnętrznych siłowniach i w ten sposób gubić nadmiar tkanki tłuszczowej. Wysiłek fizyczny i zdrowy ruch to bezdyskusyjny warunek życia w zdrowiu. Nie da się oszukać natury!

Trening w domu, a może na siłowni?

Przemyślana aktywność fizyczna, bez względu na rodzaj ćwiczeń, poprawia jakość naszego życia i pozwala przyjemnie spędzać czas. Pobudza naszą kreatywność i sprawia, że rośnie nasza wydajność. Do wyboru mamy wiele aktywności, w tym różnorodny trening, który możemy wykonać w domu lub na siłowni. Ćwiczenia mogą obejmować trening siłowy, full body workout, trening na redukcję tkanki tłuszczowej lub tworzenie masy mięśniowej. Krok pierwszy to wybór miejsca, w którym zrzucamy nadmiar tkanki lub budujemy masę mięśniową. Możemy wykonać ciekawy trening w domu bez sprzętu lub wybrać wizytę w wyspecjalizowanej placówce.
 
Trening w domu to przede wszystkim oszczędność naszego czasu. Nie stoimy w korkach i nie tracimy godzin na dojazdy. Oszczędzamy również środki pieniężne bowiem nie musimy wykupować comiesięcznego karnetu. Budowanie masy mięśniowej w domu może być równie efektywne, jak najlepsze ćwiczenia wykonywane na siłowni. Trzeba mieć jednak świadomość, że w domu sporo rzeczy może nas rozpraszać. Hałas telewizora, dzieci oczekujące uwagi lub domowe czynności, które będą nam przerywały trening. Nawet najlepsze ćwiczenia nie wystarczą, jeśli zabraknie nam motywacji i samodyscypliny. Na siłowni mamy motywację ze strony trenera lub innych ćwiczących. W domu musimy liczyć tylko na siebie. Potrzebny jest dobry plan treningowy z Fabryki Siły i sporo samozaparcia, aby za szybko się nie poddać i nie zrezygnować. Zaletą ćwiczenia na siłowni jest dostęp do dużej ilości sprzętu, fachowe wsparcie trenerów, możliwość nawiązania nowych znajomości, a także łatwiejsza koncentracja na treningu, bowiem zdecydowanie mniej czynników może nas rozproszyć.

Efektywne ćwiczenia w domu bez sprzętu. Czy to jest możliwe? 

W naszym organizmie zachodzi szereg zmian, kiedy tylko zaczynamy ćwiczyć. Wiele osób uważa, że trening na siłowni to najlepsze z możliwych rozwiązań, kiedy chcemy budować naszą sylwetkę. Prawda jest jednak taka, że efekty pracy w domu mogą być równie imponujące. Brak sprzętu wcale nie jest problemem. Wraz z biegiem czasu możemy zainwestować w podstawowe sprzęty, które zajmują niewiele miejsca, ale absolutnie nie jest to wymóg konieczny. Najważniejszy w domowym treningu bez sprzętu jest plan. Sumienne treningi, realizowane krok po kroku, mogą przynieść wymierne efekty. W domowych warunkach świetnym rozwiązaniem są ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Tego rodzaju trening siłowy powszechnie nazywany jest kalisteniką. Ogromną rolę w tego rodzaju ćwiczeniach odgrywa technika i optymalna częstotliwość ćwiczeń. Dobrze przygotowany plan treningowy jest kluczem do sukcesu. Świetnym przykładem mogą być sportowcy trenujący właśnie w ten sposób, których wyrzeźbione ciało mówi samo za siebie. Ciekawą formą domowego treningu może być również popularna tabata. Jej zaletą jest stosunkowo niewielki czas potrzebny do wykonania całego treningu interwałowego. Pracujemy w systemie 20 sekund ćwiczeń z maksymalną intensywnością na 10 sekund przerwy. Cykl ten powtarzany jest przez 4 minuty. Osiem rund ćwiczeń wykonywanych regularnie z pewnością przyniesie efekty. Trudno tu o wymówki związane z brakiem czasu na wykonanie ćwiczenia. Nawet najbardziej zabiegane osoby nie wykręcą się od takiej aktywności fizycznej.

Jakie ćwiczenia możemy wykonać w domu?

Żaden trening nie powinien zaczynać się bez dobrej rozgrzewki. To jedyny sposób, aby nie nabawić się kontuzji i przygotować swoje ciało do wzmożonego wysiłku, który niebawem ma nastąpić. Jakie ćwiczenia bez sprzętu możemy bezproblemowo wykonać w domu? Z pewnością będą to przysiady klasyczne lub przysiady pogłębione. Sumiennie wykonane sprawią, że poczujemy nasze uda i pośladki. Pompki to kolejne ćwiczenie, które warto wykonywać w zaciszu własnego domu. Jeśli w początkowej fazie jest to dla nas za trudne, możemy zacząć od ich łatwiejszej wersji z podpartymi kolanami. Do listy domowych ćwiczeń możemy dopisać z pewnością brzuszki. To ćwiczenie z pozoru jest niewinne, ale niejednego przyprawi o spore zakwasy. W mieszkaniu możemy także wykonywać pajacyki, wyskoki, czy ćwiczenia z wykorzystaniem ściany, łózka, a nawet krzesła. Oczywiście jest to zaledwie niewielki przykład ćwiczeń, które możemy wykonywać bez sprzętu. Naszym ograniczeniem jest tu kreatywność i pomysłowość.

 
 
 

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl