Z raportu Blink.pl można dowiedzieć się, które zajęcia sportowe cieszą się największym powodzeniem, w jakich miesiącach są wyszukiwane najczęściej oraz przez mieszkańców których, dużych miast Polski. Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2015 roku przy użyciu narzędzi Google Trends i Planer Słów Kluczowych. Raport ma charakter prognozy.
Zumba szczególnie wiosną i jesienią
Jak się okazało, wiele zajęć oferowanych przez kluby fitness i siłownie faktycznie ma charakter sezonowy! Dla przykładu najwięcej zapytań o taniec zumba wpisywanych jest w wyszukiwarkę Google wiosną (szczególnie w marcu i kwietniu) oraz z początkiem jesieni (w październiku).
Dodajmy, że zdecydowanie mniejsze zainteresowanie tymi zajęciami Polacy wykazują w grudniu oraz miesiącach wakacyjnych. Co ciekawe, zumbę chętniej ćwiczy się na zachodzie kraju, a relatywnie największą popularność zyskuje w województwie lubuskim.

Wykres: Blink.pl, źródło: Google Trends. Wartość równa 100 przyjmowana dla najwyższego wyniku.
W opolskim ćwiczą crossfit
Także rosnąca popularność crossfitu znalazła swoje odzwierciedlenie w trendach wyszukiwania. Ośrodkiem największego zainteresowania tą dyscypliną okazała się być Opolszczyzna, zdecydowanie deklasująca inne województwa.

Wykres: Blink.pl, źródło: Google Trends. Wartość równa 100 przyjmowana dla najwyższego wyniku.
Fitness? Tak, szczególnie w styczniu i wrześniu
Co ciekawe, największe zainteresowanie fitnessem Polacy wykazują szczególnie na początku roku kalendarzowego. Wraz z upływem wiosny poziom zapytań o te zajęcia systematycznie spada, by osiągnąć próg minimalny w czerwcu. Drugi ze szczytów przypada na wrzesień, by ponownie spaść w okolicach grudnia.
Najbardziej zainteresowani tymi zajęciami są mieszkańcy Dolnego Śląska oraz województwa mazowieckiego i małopolskiego.

Wykres: Blink.pl, źródło: Google Trends. Wartość równa 100 przyjmowana dla najwyższego wyniku.
Sportowy e- i m-klient
Co ciekawe, mimo że klienci klubów fitness i siłowni nadal najczęściej korzystają z komputerów stacjonarnych do wyszukiwania zajęć sportowych (78 proc. osób), rośnie liczba osób wykorzystujących w tym celu urządzenia mobilne (18 proc. osób). Być może przyczyną jest fakt, że przybywa aplikacji na smartfony wspierających zdrowy tryb życia.
A ty? Kiedy i jakie ćwiczenia lubisz najbardziej?
www.wellness.fit.pl