W tym roku po raz ósmy Medicover opracował Raport „Praca. Zdrowie. Ekonomia.” – kompleksową analizę stanu zdrowia pracowników w Polsce. Z dokumentu wynika, że ponad połowa pracowników ma jeden lub więcej z czynników ryzyka prowadzących do problemów zdrowotnych w przyszłości (nadwaga, zbyt wysoki poziom cholesterolu, czy cukru we krwi, nadciśnienie). Brak regularnej aktywności fizycznej, jak również siedzący tryb życia powodują, że odsetek osób z nadwagą i otyłością systematycznie rośnie, a pracownicy trafiają na zwolnienia lekarskie głównie z powodu chorób układu ruchu, skarżą się na bóle pleców i ogólne zmęczenie, a w dłuższej perspektywie narażają się na rozwój tzw. chorób cywilizacyjnych.
Autorzy tegorocznego raportu postanowili dodatkowo zweryfikować parametry składające się na styl życia pracowników. Wnioski są zaskakujące. Blisko 70 proc. pracowników, pomimo dobrego rozumienia znaczenia stylu życia dla zdrowia, nie przestrzega zaleceń WHO dotyczących rekomendowanej aktywności fizycznej. Tymczasem osoby, które uprawiają regularnie sport/aktywność fizyczną, mają większy wpływ na swoje zdrowie, utrzymują bardziej prawidłowy wskaźnik cholesterolu, czy cukru we krwi, minimalizują ryzyko nadwagi i otyłości, miażdżycy, cukrzycy. Wskazuje to na nieustającą konieczność edukowania społeczeństwa w zakresie właściwie rozumianego zdrowego stylu życia, włączając w to kwestię regularnego ruchu.
- Zdaniem większości pracowników w największym stopniu na utrzymanie zdrowego stylu życia wpływa zbilansowana dieta i odpowiednia ilość snu. Tymczasem należy do tego dodać obowiązkową regularną aktywność fizyczną. Dla Medicover inwestycje w kluby fitness i siłownie, jak i rozwój marki Medicover Sport, to potwierdzenie przekonania, że sport jest nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia i wellbeingu. Sport to metoda na zdrowsze i dłuższe życie – mówi Artur Białkowski, Dyrektor Zarządzający ds. Usług Biznesowych w Medicover w Polsce.
- W naszym podejściu chcemy zachęcać wszystkich, niezależnie od wieku i doświadczenia, do rozpoczęcia regularnej aktywności fizycznej lub powrotu do niej – jak dzieje się to w przypadku wielu klubowiczów, których treningi zahamowała pandemia. Będąc firmą medyczną, możemy spojrzeć na usługę sportową w szerszej perspektywie, dostosować ją do możliwości, preferencji i aktualnego stanu zdrowia każdego, kto chce wejść na ścieżkę zdrowego stylu życia – dodaje.
Tegoroczny raport „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2022” prezentuje również przyczyny, z powodu których respondenci nie spełniają rekomendacji dotyczących regularnej aktywności fizycznej. Co trzeci z nich na sport nie ma czasu lub chęci, lub nie widzi potrzeby jego uprawiania. To potwierdza niewystarczającą świadomość na temat wpływu sportu na szeroko pojmowane zdrowie. Powody są jeszcze inne…
- Jeden na dziesięcioro pracowników, tłumacząc swój brak ruchu, zasłania się nieposiadaniem karty sportowej, brakiem pomysłu na taką sportową aktywność. Pojawia się też brak wiary w to, że uda się utrzymać regularny cykl treningu. Nasze pakiety Medicover Sport to rozwiązanie wszystkich tych problemów. Oferujemy pracownikom dostęp do 4500 obiektów partnerskich w całej Polsce (w tym: 1700 klubów fitness i siłowni, ponad 500 obiektów basenowych), a pakiety umożliwiają także udział w licznych zajęciach, m.in. jogi lub tańca. Nie ma więc mowy o braku pomysłu czy mobilizacji do regularnego korzystania z zasobów tych obiektów i dbania o własne zdrowie – komentuje Artur Białkowski.
Medicover od lat konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w świecie sportu. Oprócz rozwoju platformy Medicover Sport firma stawia na budowanie sieci klubów fitness i siłowni. Na tę chwilę do sieci należy 106 obiektów zlokalizowanych w wielu miastach Polski (działających m.in. pod markami: Well Fitness, Just GYM, Holmes Place, McFIT). Medicover angażuje się też w marketing sportowy. Od października 2022 roku marka Medicover Sport objęła patronat nad drużyną siatkarską CUPRUM Lubin. Współpraca obejmie cały sezon 2022/2023 rozgrywek ekstraklasy piłki siatkowej.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.