Już 16 października 2010 r. ulicami Warszawy przejdzie blisko 5 tysięcy osób, które popierają działania profilaktyczne prowadzone w ramach Wielkiej Kampanii Życia - Avon Kontra Rak Piersi.
Impreza rozpocznie się o godzinie 11:30 zbiórką wszystkich uczestników na ul. Nowy Świat. O godzinie 12:30 przedstawiciele Avon Cosmetics Polska, Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa – Centrum, konsultantki z całego kraju, politycy, dziennikarze, celebryci oraz inni fani Wielkiej Kampanii Życia przejdą ulicami Nowy Świat, Kra-kowskie Przedmieście, Miodową, Senatorską, by dojść do Placu Teatralnego. O godzinie 15:00 przed Teatrem Wielkim rozpoczną się koncerty Gwiazd polskiej estrady, animacje oraz badania USG piersi.
„Marsz jest organizowany w Polsce już po raz 13-ty. Ma na celu przede wszystkim szerzenie informacji na temat raka piersi oraz edukowanie w zakresie profilaktyki raka piersi. Jest też swego rodzaju manifestem, który dodaje otuchy kobietom, które próbują zmierzyć się z tą straszną chorobą.” – mówi Elżbieta Kozik, Prezes Stowarzysze-nia „Amazonki” Warszawa – Centrum.
Problem raka piersi jeszcze kilkanaście lat temu był w Polsce tematem tabu. 6 na 10 dotkniętych chorobą kobiet umierała, gdyż zmiany wykrywane były w stadium uniemożliwiającym skuteczne leczenie. Kobiety chorowały w zaciszu domów i szpitalnych sal, walcząc w samotności z bólem, rozgoryczeniem, żalem.
„Dofinansowanie dziesiątek tysięcy badań USG w ramach akcji „Moje pierwsze USG”, „Gabinety z Różową Wstąż-ką” to tylko namiastka tego, co w ciągu kilkunastu lat firmie Avon i Stowarzyszeniu „Amazonki” udało się zrobić w Polsce. Najważniejszą jednak kwestią jest fakt, że problem raka piersi przestał być tematem tabu, jest szeroko i głośno dyskutowany. Mamy nadzieję, że w tym roku w Marszu Różowej Wstążki weźmie udział rekordowa licz-ba osób, z którymi spotkamy się na Nowym Świecie 16 października” – mówi Katarzyna Warzecha, dyrektor Marketingu Lokalnego Avon Cosmetics Polska.
www.fit.pl