Niezwykłe przeciwstarzeniowe właściwości rokitnika

Rokitnik, nazywany też „rosyjskim ananasem”, w Polsce naturalnie występuje głównie u wybrzeży Bałtyku i ujścia Wisły. Jego pomarańczowe owoce stanowią nie tylko ozdobę ogrodów, ale są także wspaniałym źródłem prozdrowotnych wartości odżywczych, w tym tych o działaniu przeciwstarzeniowym. Cenili go już tybetańscy mnisi, a nawet Aleksander Wielki, który zauważył, że żołnierze podjadający owoce rokitnika wyraźnie odzyskiwali siły, sprowadził go więc z Azji do Europy podczas jednej ze swoich wypraw. Dziś ponownie zyskuje na popularności.
2018-05-14 00:00
Udostępnij
Niezwykłe przeciwstarzeniowe właściwości rokitnika

Rokitnik, nazywany też „rosyjskim ananasem”, w Polsce naturalnie występuje głównie
u wybrzeży Bałtyku i ujścia Wisły. Jego pomarańczowe owoce stanowią nie tylko ozdobę ogrodów, ale są także wspaniałym źródłem prozdrowotnych wartości odżywczych, w tym tych o działaniu przeciwstarzeniowym. Cenili go już tybetańscy mnisi, a nawet Aleksander Wielki, który zauważył, że żołnierze podjadający owoce rokitnika wyraźnie odzyskiwali siły, sprowadził go więc z Azji do Europy podczas jednej ze swoich wypraw. Dziś ponownie zyskuje na popularności.

Przeciwstarzeniowe właściwości rokitnika

Swoje niezwykłe odmładzające właściwości rokitnik zawdzięcza występującemu w jego składzie bogactwu różnorodnych składników, m.in. witaminie C, E i A, związkom fenolowym, kwasom Omega-3, Omega-7 i Omega-9 i składnikom mineralnym. W efekcie ich oddziaływania na nasz organizm, wolne rodniki przyspieszające proces starzenia zostają zneutralizowane, komórki są lepiej odżywione i dotlenione, a proces ich regeneracji przebiega szybciej i bardziej efektywnie.

Z przeciwstarzeniowych właściwości rokitnika skorzysta cały organizm, a najłatwiej zobaczymy je na skórze. Ta będzie nawilżona, elastyczna i jędrna, a zmarszczki, o ile były, częściowo się wygładzą. Zmniejszą się także zaczerwienia. W przypadku skóry, szczególnie twarzy, przeciwstarzeniowe działanie rokitnika można wzmocnić kosmetykami z nim w ich składzie, jednak dużo ważniejsze i korzystniejsze, także dla skóry, będzie dostarczanie jego cennych wartości do wnętrza organizmu, np. pijąc soki. Warto jednak szukać tylko soków tłoczonych, nie odtwarzanych z koncentratu, których producenci, tak jak np. firma Polska Róża, dokładają starań, aby ubytek wartości odżywczych w procesie przetwórczym był jak najmniejszy.

Wspomagaj organizm sokiem z rokitnika

Spowolnienie procesu starzenia organizmu, to nie jedyne działanie rokitnika. Dzięki obecności antocyjanów, flawonoidów, fosfolipidów, garbników, makro i mikroelementów, jego owoce mają szersze działanie:

  • aktywujące krążenie i wpływające na pracę serca –przyśpiesza mikrokrążenie krwi oraz poprawia odżywienie i dotlenienie komórek skóry. Zapewnia poprawny rytm pracy serca, zmniejsza ryzyko choroby niedokrwiennej i zwiększa siłę skurczu mięśnia sercowego.
  • wzmacniające odporność - rokitnik pod względem ilości witaminy C ustępuje pierwszeństwa jedynie owocom dzikiej róży, dlatego jest świetnym źródłem naturalnej witaminy C, która wzmacnia odporność.
  • przeciwzapalne – zmniejsza i zapobiega powstawaniu stanów zapalnych jamy ustnej, gardła oraz żołądka.
  • łagodzące - odbudowuje ochronę błony śluzowej przełyku oraz ścianek jelita, łagodząc dolegliwości związane z chorobą wrzodową oraz podrażnieniami układu trawienia.
  • detoksykujące – chroni i wspiera pracę wątroby.
  • przeciwgrzybiczne i antybakteryjne – zabezpiecza organizm przed niepożądanym działaniem niektórych gatunków grzybów i szczepów bakterii.
  • usprawniające pracę mózgu –spowalnia tempo utraty zdolności poznawczych oraz spadku aktywności mózgu w procesie starzenia. Stosowanie rokitnika może również skutecznie zapobiegać pojawieniu się choroby Alzheimera czy starczej demencji.

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.