fit.pl mobile logo

Piwo i fitness - co mają wspólnego?

Który facet nie lubi zimnego piwka? Chmielny trunek doskonale gasi pragnienie, rozluźnia, a w niewielkich ilościach może nawet pomagać w ćwiczeniach. Piwo i fitness mają ze sobą więcej wspólnego niż myślisz

Wygląda na to, że piwo i fitness na prawdę idą ramię w ramię, oczywiście jeśli pominiemy złą reputację chmielnego trunku („piwny brzuszek”, odwodnienie, publiczne pijaństwo, barowe awantury itd.). Popularny „browar” jest przepełniony antyoksydantami (przeciwutleniaczami) i witaminami, które chronią przed chorobami serca, a także wspomagają proces odbudowy mięśni.
Dzięki nam dowiesz się, dlaczego piwo i fitness ze sobą współgrają. Skocz więc do lodówki po zimny trunek...

Dobre piwo kontra jeszcze lepsze piwo

Nie wszystkie piwne trunki są takie same. Jeśli chodzi o zdrowie, niektóre z nich są lepsze a inne gorsze. Generalnie ciemne piwo zawiera więcej przeciwutleniaczy, niż jego jasny odpowiednik. Antyoksydanty pomagają odwrócić zniszczenie komórek, spowodowane naturalnym dla naszego organizmu utlenianiem się składników w nim zwartych. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Waszyngtona odkryli, że ciemne piwo ma więcej zdrowotnych właściwości niż „jasne pełne”.

Piwa z mikro browarów mają także więcej zdrowotnych składników niż trunki producentów masowych.Chmiel zawiera związki polifenoli, które pomagają obniżyć cholesterol, wspomagają walkę z rakiem i niszczą wirusy. Więc jeśli chcesz maksymalnych korzyści zdrowotnych, warto wydać odrobinę więcej na lepsze i zdrowsze piwo.

Energia

Piwo ma jedną z największych wartości energetycznych ze wszystkich produktów spożywczych. Tylko nieprzetworzone tłuszcze mogą z nim konkurować. Miej to na uwadze pochłaniając trzy lub cztery kufle w lokalnym pubie. Przeciętne piwo ma około 120 kalorii, a więc wypicie czterech równa się zjedzeniu jednego Big Maca w McDonaldzie. Tak duża ilość kalorii może mieć niemiłe konsekwencje, szczególnie jeśli starasz się zrzucić wagę. Na szczęście jedno piwo po pracy nie przesunie wskazówki wagi w żadną ze stron. Pij piwo z rozwagą, a ekstra kalorie nie będą problemem.

Jeśli szukasz energetycznego „kopa”, piwo nie jest jednak dobrym rozwiązaniem. Alkohol jest czysto kalorycznym paliwem, ale działa zabawnie (i zabawowo) na układ fizyczny – powoduje zmęczenie i niemrawość. Fitness i piwo uzupełniają się, tak długo jak nie starasz się ich łączyć w tym samym czasie.

Regeneracja

Po intensywnych ćwiczeniach trzeba odpocząć. W tym czasie twój organizm odbudowuje mięśnie, wzmacnia je i przygotowuje do sprostania kolejnym aktywnościom. Proces regeneracji jest wspomagany przez proteiny, węglowodany, witaminy i przede wszystkim przeciwutleniacze.

Badania wykazały, że ciemne piwo ma tyle samo antyoksydantów co czerwone wino.

Jak browar działa na fitness? Ciemne piwo kilka godzin po ćwiczeniach dostarczy odpowiedniej do odbudowy mięśni ilości przeciwutleniaczy.

Nawodnienie

Myślisz, że alkohol zawarty w piwie odwania organizm? Niekoniecznie. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Grenada w Hiszpanii dowiodły, że w niektórych przypadkach piwo lepiej nawadnia organizm niż woda – np. po treningu. Profesor Manuel Garzon, kierownik eksperymentu, kazał grupie studentów spocić się w temperaturze 40 st. C. Po intensywnym ćwiczeniu pierwszej grupie podano do picia wodę, a drugiej piwo. Test wykazał, że studenci, którzy wypili kufelek byli nieznacznie bardziej nawodnieni, niż ci, którym podano czystą wodę.

Czy znaczy to, że po ćwiczeniu warto sięgnąć po szklankę zimnego piwka? Raczej nie. Podczas gdy piwo zawiera 93% wody i wydaje się, że lepiej nawadnia organizm niż zwykła H2O, to nie jest najlepszym rozwiązaniem po treningu. Zamiast tego lepiej napić się wody i zjeść świeży owoc.

Mimo to, nie unikaj piwa w noc przed treningiem, w obawie przed odwodnieniem organizmu – większość piw nie wysuszy cię tak jak myślałeś.

Piwna lekcja

Benjamin Franklin powiedział kiedyś: „Piwo to dowód, że Bóg nas kocha i chce abyśmy byli szczęśliwi”. Nie ważne czy jesteś wierzący czy nie, prawdopodobnie większość zgodzi się, że piwny napitek to dowód na Jego cudowną ingerencję w nasz świat. Sprawia, że czujesz się świetnie, lecząc jednocześnie „popsute” ciało, a czasem nawet i duszę. Należy jednak pamiętać o ostrożnym spożyciu – w nadmiarze nawet najlepsze rzeczy mogą czasem zaszkodzić.

www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl