fit.pl mobile logo

10 porad jak biegać podczas wysokich temperatur

Biegasz od dawna? Może dopiero zaczynasz swoją przygodę biegacza? Nieważne czy jesteś początkującym czy już zaawansowanym fanem tej aktywności fizycznej, poniższe porady z pewnością przydadzą Ci się podczas uprawiania sportu w gorące dni

Jeśli biegasz od dawna za pewne wiesz, że dobre buty to podstawa. Wiadomo, że również sportowe obuwie lubi się zużywać, szczególnie jeśli jest używane z wysoką częstotliwością. Mając do eobuwie kod rabatowy możesz kupić nowe buty do biegania w niższej cenie. Nie zapomnij o wygodnym stroju przystosowanym do pogody. W lato sprawdzą się lekkie ubrania, krótkie spodenki i koszulki na ramiączka lub krótki rękaw. Pamiętaj, aby chronić głowę przed promieniami słonecznymi zakładając czapkę z daszkiem. Nikt nie chciałby dostać bólu głowy po wyczerpującym maratonie biegania. Przeczytaj poniższe porady, aby być przygotowanym na wakacyjne treningi. Gorące dni to wyzwanie dla niejednego fana biegania. Miej pewność, że wiesz jak w rozsądny sposób uprawiać sport, kiedy temperatury są naprawdę wysokie.

 

1. Przygotuj swoje ciało do wysokiej temperatury

Wiosenny trening na świeżym powietrzu będzie dla Ciebie idealnym przygotowaniem na cieplejsze temperatury podczas lata. Większa ilość słońca każdego dnia oraz rosnące temperatury stopniowo sprawią, że Twoje ciało nieświadomie będzie przyzwyczajało się do nowych warunków. Trwające kilka tygodni treningi (w zależności od Twojego poziomu zaawansowania) będą idealne. Jeżeli dopiero zaczynasz biegać, pamiętaj, że Twoje ciało musi przyzwyczaić się do aktywności fizycznej, postaraj się nie forsować go już od pierwszych chwil Twojej sportowej przygody.

2. Wybieraj zacienione trasy i najmniej gorętszą porę dnia

Jeżeli chcesz uniknąć największego promieniowania, wybierz trening wczesnym rankiem lub późnym wieczorem. Dzięki temu będziesz miał pewność, że unikniesz zbytniego wystawiania się na słońce. Na Twoje treningi wybieraj raczej zacienione miejsca, takie jak parki lub lasy.

3. Skróć rozgrzewkę

Dzięki cieplejszym temperaturom Twoje mięśnie rozgrzewają się znacznie szybciej niż zimą. Dostosuj więc czas rozgrzewki do temperatury panującej na zewnątrz. Możesz sprawdzić w internecie jakie typy rozgrzewek trenerzy proponują w lato.

4. Oddychająca odzież

Wyposaż się w odzież termiczną, przeznaczoną do uprawiania sportu podczas gorących dni. Oddychające, lekkie ubrania pozwolą Ci na swobodne bieganie. Dzięki temu masz pewność, że trening będzie komfortowy, a Tobie nic nie przeszkodzi w czerpaniu przyjemności z pięknej pogody oraz tej świetnej aktywności fizycznej.

5. Ochłodź ciało po skończonym treningu

Po bieganiu nasze ciała mają wysoką temperaturę dlatego też po aktywności fizycznej podczas gorących dni warto wziąć chłodny prysznic. Pamiętaj, aby nie przesadzić ze zbyt niską temperaturą wody. Jeżeli jest Ci bardzo gorąco podczas biegania, możesz lekko zmoczyć głowę i włosy, dzięki temu poczujesz lekką ulgę.

6. Nawodnij się przed, w trakcie i po treningu

Uprawiając sport nasze ciało traci wodę, dlatego zawsze trzeba pamiętać o odpowiednim nawodnieniu nie tylko po treningu, ale również przed oraz w trakcie. Podczas biegania pij małymi łyczkami, aby nie złapać kolki. Pamiętaj, że odpowiednie nawodnienie to podstawa o każdej porze roku!

7. Noś czapkę

Podczas letnich oraz wiosennych treningów, czapka powinna stać się kompanem Twoich treningów. Oprócz tego, że chroni Cię przed promieniami słonecznymi, to pomaga Twojemu ciału lepiej kontrolować temperaturę.

8. Chroń oczy oraz skórę przed promieniami słonecznymi!

Nie musisz być na plaży, aby spalić się na słońcu. Pamiętaj, aby zawsze przed bieganiem nałożyć na twarz oraz inne odsłonięte części ciała krem z filtrem SPF. Nie zapomnij, że również Twoje oczy są narażone na szkodliwe działanie promieni słonecznych, dlatego na każdy trening zabieraj ze sobą okulary.

9. Nie przeceniaj swoich możliwości

Przegrzanie organizmu może mieć dla Twojego zdrowia poważne konsekwencje. Każdy biegacz powinien znać pierwsze tego objawy (nudności, ból głowy, zawroty głowy) i w razie ich wystąpienia przerwać trening i odpocząć w cieniu.

10. Pozwól swojemu ciału ochłonąć

Po skończonym treningu nie idź od razu pod prysznic. Odczekaj kilka minut zanim postanowisz wziąć prysznic, pamiętaj aby w tym czasie nawodnić organizm pijąc wodę. Jeśli jest Ci naprawdę gorąco możesz spryskać twarz, szyje i ramiona odrobiną chłodnej wody - to na pewno pomoże.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl