Ponadto na końcu przedstawimy krótką historię kaw Lavazza tak, żeby każdy zainteresowany otrzymał odpowiednią garść informacji. Artykuł ten powstał przy współpracy ze sklepem z kawą CzasKawy.pl, który specjalizuje się w sprzedaży kaw ziarnistych, mielonych oraz akcesoriów.
Na jakiej podstawie powstał ranking najlepszych kaw ziarnistych Lavazza? W oparciu o najczęściej wybierane kawy ziarniste tej marki w sklepie CzasKawy.pl Jeśli interesuje Cię ogólnie ranking najlepszych kaw ziarnistych to polecamy zapoznać się z działem najlepsza kawa ziarnista na stronie wspomnianego sklepu, gdzie regularnie zamieszczane są comiesięczne rankingi najlepszych kaw ziarnistych.
Ranking: jaka kawa ziarnista Lavazza jest najlepsza?
Pośród najczęściej wybieranych produktów Lavazza prym wiedzie kawa ziarnista Lavazza Qualita ORO. Złote opakowanie kojarzone jest chyba przez każdego. Również w naszym sklepie ta kawa ziarnista jest najczęściej wybierana spośród wszystkich produktów Lavazza. Kolejnym bardzo często wybieranym produktem tej marki jest Lavazza Crema e Aroma, którą z pewnością wielu z Was kojarzy. Podium zamyka kawa ziarnista Lavazza Qualita Rossa, która pakowana jest w charakterystyczne czerwono-srebrne opakowanie.
Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem pozostałych wyników w których przedstawiamy informację na temat tego, która kawa ziarnista jest najlepsza to serdecznie zapraszamy na stronę sklepu CzasKawy.pl gdzie znajdują się pozostałe rankingi kaw (nie tylko ziarnistych).
Kawa ziarnista Lavazza - historia marki
Jeśli jesteś miłośnikiem kawy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że miałeś przyjemność skosztować kawy Lavazza. Obecnie kawa ziarnista Lavazza to nie tylko wiodąca włoska firma produkująca kawę, ale także jedna z największych firm kawowych na świecie, działająca w ponad 90 krajach na całym świecie. Oto kilka interesujących faktów dotyczących jednej z najbardziej znanych i legendarnych firm we Włoszech.
Historia firmy Lavazza
Historia Lavazzy zaczęła się od małego sklepu spożywczego, który został otwarty pod koniec XIX wieku w 1895 roku przez założyciela firmy Luigiego Lavazzę. Skromny sklep znajdował się w Turynie we Włoszech przy ulic Via San Tommaso. Luigi zaczął być znany z mieszania różnych kaw, aby odpowiadały gustom klientów, co sprawiło, że stał się bardzo popularny zyskał lojalnych fanów. Z czasem to, co kiedyś było małym sklepem spożywczym w którym Luigi sprzedawał mydło, zioła i przyprawy zamieniło się w palarnie kawy. Specjalność polegająca na prażeniu ziaren kawy i sprzedaży domowych mieszanek kawy przyniosła tak wielką sławę temu zakładowi, że ostatecznie rozpoczął się oficjalny biznes kawowy. Firma Luigi Lavazza SpA została oficjalnie założona w 1927 roku pod adresem Corso Giulio Cesare 65. Firmę tworzył Luigi Lavazza, jego żona Emilia oraz dzieci Maria, Mario i Giuseppe. Wtedy też Lavazza wprowadził pergaminowe opakowania na kawę, co sprawiło, że sprzedaż kawy automatycznie wzrosła. Ludzie zaczęli kupować więcej kawy do domu, ponieważ dzięki szczelnemu opakowaniu kawa dłużej utrzymywała swój aromat. Z kolei 1947 roku powstało pierwsze logo Lavazza które nie zmieniło się do dziś. „Lavazza Paradiso in tazza” („Kawa Lavazza, niebo w filiżance”) to pierwszy tekst reklamowy jaki powstał w 1950 roku.
W 1979 roku zostało założone Centrum Luigiego Lavazzy, które zajęło się różnymi badaniami poświęconymi kawie. Eksperci starali się dowiedzieć nowych rzeczy dotyczących konsumpcji kawy, badano wpływ kawy na społeczeństwo oraz szukano najlepszych metod promocji. Z roku na rok firma rozwijała się coraz szybciej. W 1982 roku Lavazza otworzył swoją firmę w Paryżu, a następnie w Londynie. Dziś w wielu restauracjach i barach możemy spotkać filiżanki z logo lavazza które powstały w 1993 roku. Swoje 120 urodziny Lavazza świętowała w 2015 roku. Wtedy to pierwsze espresso wyleciało w kosmos. Lavazza, Agrotech i Włoska Agencja Kosmiczna stworzyły ISSpresso, pierwszy ekspres do kawy działający w kosmosie.
Marka Lavazza ciągle się rozwija, a producenci dbają, aby kawa smakowała coraz lepiej. Lavazza w 1994 roku otrzymała certyfikat ISO 9003. To jeden z liderów kawowych nie tylko we Włoszech, ale na całym świecie.