Dogoterapia pomaga przełamać barierę pomiędzy chorym dzieckiem a środowiskiem. Dogoterapia oddziałuje na sferę emocjonalną dziecka, dlatego poprzez akceptację i obecność psa w otoczeniu dziecko nie pozbywa się agresji, niechęci do innych, poprawia się jego poczucie wartości oraz samoocena.
Zajęcia z psem mają na celu rozwinięcie sensualnej i umysłowej sfery psychiki dziecka. Poprzez dotyk zapach, słuch, praca z psem pozwala usprawnić funkcje poznawcze dziecka.
Dziecko niepełnosprawne ruchowo, czy umysłowo poprzez kontakt ze zwierzęciem łatwiej nawiązuje kontakty, czuje się bezpieczne w środowisku ludzi, jest bardziej aktywne towarzysko a nawet fizycznie.
Zabawy z psem, dają mu możliwość przede wszystkim oswojenia się ze światem, który wielokrotnie jest dla niego obcy i nieprzyjazny.
Nie wszystkie rasy psów nadają się do pracy z chorymi dziećmi. Najlepszymi terapeutami są: Labrador Retriever, Golden Retriever, Berneński Pies Pasterski, Cavalier King Charles Spaniel oraz Nowofundland.
Psy, kótre pomagają dzieciom są po odpowiednim przeszkoleniu łagodne, tolerancyjne. Szkoleniowcy dbają o systematyczne kontrole weterynaryjne oraz czystość zwierząt pracujących zarówno z dziećmi, ale także z potrzebującymi dorosłymi.
Dogoterapia przeznaczona jest dla chorych z zaburzeniami i niepełnosprawnością psychiczną oraz fizyczną w przypadkach:
- nerwic
- autyzmu
- ADHD
- mózgowego porażenia dziecięcego
- Zespołu Downa
- niedowładów kończyn
- zaburzeń mowy, wzroku
- rehabilitacji
- zaburzeń lękowych i problemów (w szkole z rówieśnikami i rodzicami
www.fit.pl