fit.pl mobile logo

Mama na dwóch etatach

Opieka nad dziećmi ,kariera zawodowa, natłok obowiązków domowych. Tym wszystkim zadaniom musi sprostać dzisiejsza kobieta. Wiele z nich potrafi tak zorganizować swój dzień, by znaleźć również chwile dla siebie. Kluczem do sukcesu jest podział obowiązków i dobre zarządzanie własnym czasem
Istnieje wiele książkowych poradników na temat efektywnego planowania każdej godziny. Jednak organizator, lodówkowy notes czy przypomnienia w telefonie nie do końca się sprawdzają. Tym bardziej w przypadku kobiet, które często muszą zadbać nie tylko o swój dzień, ale także swoich pociech, a nierzadko również mężów. Codzienność zwykle weryfikuje książkowe mądrości. Dlatego pomysłów na odpowiednie zarządzanie czasem warto szukać wśród praktyków – matek, czytaj: kobiet do zadań specjalnych.

Bądź sprytna – myśl jutrem

dziecko mama1Staram się nie zostawiać niczego na ostatnią chwilę – zawsze myślę jutrem. Prawdą jest, że pozornie błahe sprawy zabierają najwięcej czasu, zwłaszcza rano. Dlatego zestawy ubrań na następy dzień szykuję wieczorem, wtedy też zastanawiam się nad „jadłospisem” dla mojej rodziny. Przed pójściem spać na stole przygotowuję zastawę na śniadanie, rozsypuję płatki do talerzy – to dla dzieci. W ten sposób zaoszczędzam 15 bezcennych minut – mówi Kasia, mama 5 - letniego Huberta. – Każda mama, pracująca na dwa etaty, w firmie i domu, z biegiem czasu kształtuje w sobie nawyk podejmowania świadomych i przemyślanych decyzji. Jeśli wybieram zajęcia dodatkowe dla mojego syna, to takie, które w dużej mierze pozwolą mu na samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności.

Liczy się konkret

Gdy jest się pracującą mamą trzeba mieć zawsze jasno określone cele, najlepiej jeśli ułożymy je według priorytetów. Należy pamiętać, że istnieją sprawy ważne i pilne – te drugie zawsze załatwiam jako pierwsze. To dobry sposób na to, by uniknąć stresu i frustracji wywołanych niedokończonymi zadaniami. Przy kwestiach do załatwienia w ciągu dnia, szacuję czas, który powinny mi zająć oraz nieprzekraczalny deadline, to taki korporacyjny żargon. Zasady funkcjonujące w firmie, dla której pracuję często znajdują zastosowanie w życiu codziennym – mówi Alicja, mama 5 – letniej Zuzy. - Obowiązki rozłożone w konkretnym czasie dają mi bowiem obraz całego dnia, dzięki temu mimo wielu spraw „nie cierpiących zwłoki”, mam nad nim pewną kontrolę – dodaje.

Wykorzystaj każdą wolną chwilę

Zarządzanie czasem to umiejętność wykorzystywania każdej wolnej chwili. Gdy zabawki bez reszty pochłoną dzieciaki, wtedy chętnie siadam do komputera i nadrabiam zaległości z pracy. To stan gdy nikt i nic mnie nie zatrzyma – nawet najciekawsza strona w Internecie – mówi Kasia. – Im więcej mam obowiązków, tym lepiej wykorzystuję swój czas. Jestem znacznie bardziej produktywna. Ponadto, świadomość, że musze wykonać coś szybko, ale dobrze jest często bardzo mobilizująca. Sprawia, że trudno mnie zdekoncentrować. Największym bowiem problem stanowi przerwanie jednej czynności przez drugą. Powrót do pełnej koncentracji jest często trudny i frustrujący, co przekłada się na efekt – dodaje.

Dobre nawyki

- Czy czasami czuję, że mam dosyć? Oczywiście, ale na strojenie fochów również nie mam czasu – śmieje się Alicja. – W zarządzaniu czasem ważny jest równy podział obowiązków. Nie mam także problemu z egzekwowaniem wykonania prostych zadań przez Zuzkę lub starszą córkę Igę. Odłożenie zabawek na swoje miejsce, sprzątnięcie talerzy po posiłku nie jest dla nich karą, uczy natomiast dyscypliny i szacunku do pracy innych – jest pomocne także i dla mnie – dodaje. – Pracująca mama powinna nauczyć się także asertywności, która pozwala umiejętnie gospodarować własnym czasem. Uszczęśliwianie wszystkich nie sprawdza się w praktyce. Jeśli znamy swoje priorytety i potrafimy je konstruktywnie uargumentować, nie ma obawy by nasza odmowa kogokolwiek uraziła – dodaje Kasia.

www.dziecko.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl