Przejmowane kluby to obiekty premium, z rozbudowanymi strefami relaksu, grotami solnymi, mini siłowniami dla dzieci i wieloma innymi udogodnieniami, wspomagającymi zdrowie fizyczne i regenerację po treningu. Obiekty mają od 2,2 do 2,6 tys. mkw. powierzchni, podczas gdy średnia powierzchnia klubów sieci Zdrofit oscyluje wokół 1,5 tys. mkw. Kluby zlokalizowane są na warszawskim Targówku i w Jankach pod Warszawą, w atrakcyjnych komunikacyjnie punktach, zapewniając klientom łatwy i wygodny dostęp do bogatej oferty aktywności sportowych.
- Widzimy ogromny potencjał do dalszego rozwoju rynku usług fitness. Rosnąca popularność klubów i siłowni oraz rosnące znaczenie ruchu w profilaktyce zdrowotnej to trendy, które będą kształtować rynek w Polsce przez wiele kolejnych lat. Poszerzając portfolio naszych klubów fitness osiągamy też coraz silniejsze synergie z programem MultiSport, a zakup klubów Gravitan doskonale dopełni naszą ofertę w aglomeracji warszawskiej. To już kolejne przejęcie w tym roku, po akwizycjach Manufaktury Zdrowia i Studia Energia w ostatnich miesiącach oraz klubów sieci Saturn Fitness i Calypso Fitness na początku roku. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że kluby Gravitan to obiekty o podwyższonym standardzie, a zarazem doskonale skalibrowany biznes, generujący ponadprzeciętne przychody i zyski. Dodatkowo, kluby te nie honorowały dotąd żadnych kart sportowych, co pozwala zakładać, że po dołączeniu do oferty Programu MultiSport, ich wyniki operacyjne ulegną dalszej poprawie - mówi Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefit Systems.
- Już dziś 60% wizyt fitness użytkowników Programu MultiSport w największych 6 aglomeracjach w Polsce jest realizowanych w naszych obiektach. Chcemy, by ten udział dalej rósł. Jednocześnie, skutecznie integrujemy przejmowane obiekty i optymalizujemy ich działalność, by jak najlepiej odpowiadały na potrzeby użytkowników. W szybkim tempie przekłada się to na rosnące przychody i zyskowność naszej sieci własnej – dodaje Jakub Grabowski, dyrektor finansowy Oddziału Fitness w Benefit Systems.
Spółka obserwuje utrzymujące się wysokie zainteresowanie pracodawców i pracowników ofertą sportową na wszystkich rynkach, na których działa. Na koniec 3. kwartału 2023 r. liczba aktywnych kart sportowych Grupy wyniosła rekordowe 1 811,4 tys. sztuk. Nabywane podmioty wzmacniają ofertę Grupy w aglomeracji warszawskiej, która jest najważniejszym dla Programu MultiSport regionem Polski.