Od ponad dwóch lat branża fitness i wellness żyje w ciągłej niepewności. W marcu 2020 r. wprowadzono pierwszy lockdown. W tym czasie wiele biznesów upadło, jeszcze więcej ucierpiało. Wiele klubów musiało mocno przeorganizować się oraz przystosować do nowej rzeczywistości.
Gdy wydawało się, że sytuacja wraca do normy, na tę (i inne) branże spadł kolejny cios. Ogromne wzrosty cen energii, a co za tym idzie, także drożejące usługi. Następnie przyszła, stanowiąca jeden z efektów pandemii, galopująca inflacja, która zmusiła część klientek i klientów do rezygnacji lub ograniczenia wizyt w klubach i korzystania z usług klubów i obiektów.
W lutym 2022 r. Rosja zaatakowała Ukrainę, z której do Polski przybyło blisko 3 mln uchodźców. Doświadczenie konfliktu zbrojnego tuż przy naszej granicy odbiło się na kondycji psychicznej Polek i Polaków. Sytuacja ta wciąż generuje stres, który obniża odporność na choroby. Stąd tak ważna rola klubów i obiektów fitness i wellness, które pomagają swoim klientom w utrzymaniu dobrej formy.
Diagnoza wyzwań
Przedstawiciele branży zdają sobie sprawę z tych problemów, z wyzwań oraz z ich skali. Dlatego właśnie teraz zdecydowali się zorganizować kongres dla menedżerów, trenerów i wszystkich przedstawicieli i zainteresowanych obecną kondycją oraz przyszłością branży.
– Od ponad trzech lat branża fitness czekała na możliwość fizycznego spotkania się, wymiany wiedzy i doświadczeń, zarówno na podstawie okresów lockdownów, jak i okresu popandemicznego. Jako Polska Federacja Fitness, we współpracy i przy pomocy Grupy MTP oraz patronacie Magazynu Fitness Biznes, będziemy chcieli dostarczyć wydarzenie na zupełnie innym poziomie niż dotychczas. Przede wszystkim stawiamy na formułę „właściciele dla właścicieli”, „praktycy dla praktyków” – zapewnia Tomasz Napiórkowski, prezes PFF.
– Na przestrzeni ostatnich lat, na różnego rodzaju imprezach i wydarzeniach
tego typu, w większości przypadków mogliśmy spotkać te same twarze z niekoniecznie nową treścią. To, czego dzisiaj potrzebuje rynek, to realna dyskusja i wymiana doświadczeń pomiędzy praktykami. Chcemy rozpocząć swojego rodzaju platformę do szeroko pojętej edukacji oraz do czerpania doświadczeń nie tylko z polskiego rynku, ale również z rynków zagranicznych. Jako jedni z organizatorów będziemy dokładali wszelkich starań, aby pierwsza edycja kongresu Polish Fitness Summit, mogła rozpocząć szeroko pojętą edukację na poziomie właścicielskim, inwestorskim oraz menedżerskim, co pozwoli naszej branży ponownie wejść na drogę wzrostową, jeśli chodzi o jej rozwój – podkreśla Napiórkowski.
Błyskawiczna decyzja
Polska Federacja Fitness, do której należy aktualnie 280 członków (działają w niej małe kluby, studia i kluby sieciowe, a wpierają m.in. dystrybutorzy i producenci wyposażenia dla obiektów oraz operatorzy kart sportowych), postawiła sobie za główny cel reprezentowania interesów całej branży. Między innymi dlatego władze federacji zgłosiły się do Grupy MTP z propozycją przygotowania kongresu. Dzięki szybkiej reakcji i błyskawicznej decyzji branża fitness już w maju będzie mogła ponownie spotkać się w Poznaniu.
Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbywały się już liczne wydarzenia związane ze sportem i aktywnością fizyczną, w tym targi branży fitness i wellness oraz konferencje dla tych segmentów branży. Nie bez znaczenia jest fakt, że w swoim portfolio Grupa MTP posiada czasopismo branżowe. Magazyn Fitness Biznes został więc patronem medialnym kongresu Polish Fitness Summit, a jego prenumeratorzy mogą liczyć na preferencyjne warunki uczestnictwa.
Dwa dni dla branży fitness
Polish Fitness Summit odbędzie się 13–14 maja w Poznań Congress Center zlokalizowanym na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Po powitaniu przez organizatorów odbędzie się międzynarodowy panel dyskusyjny z udziałem ekspertów ze Szwecji, Irlandii, Włoch, Czech i Rumunii. Wśród gości m.in. Vlad Ronea, Jana Havdrova i Andreas Paulsen. Wybór gości i krajów, w których pracują, nie jest przypadkowy, ponieważ rynek fitness jest w nich, w wielu aspektach, bardzo zbliżony do polskiego.
Poza mówcami z zagranicy, na kongresie pojawią się reprezentanci polskich sieci, ale też lokalnych klubów. Swoimi doświadczeniami i sposobami reakcji na obecną sytuację rynkową podzielą się m.in. Łukasz Dojka, Adam Śliwiński, Dariusz Kandziora, Bartosz Surowy, Bartłomiej Kołodziejek, Tomasz Gać, Tomasz Napiórkowski. Opowiedzą jak i co sprawdziło się (lub nie) w ciągu ostatnich dwóch lat.
Organizatorzy zaplanowali też panel dyskusyjny pt. „Po co nam PFF?”, w czasie którego dyskutanci połączą się z przedstawicielami organizacji z innych krajów.
Zdobyć i zatrzymać klientów
Część debat podczas Polish Fitness Summit zostanie poświęcona mechanizmom, metodom, technikom sprzedaży oraz narzędziom umożliwiającym i ułatwiającym dotarcie do klientów. Jeden z wykładów prowadzi Alana Leach z IHRSA. Na stoiskach będzie można także zapoznać się z rozwiązaniami dla branży, a jedna z prelekcji będzie dotyczyła nowoczesnego oprogramowania dla klubów fitness.
Odbędą się także dyskusje dotyczące pośredników, ich obecności i zadaniom wykonywanym na rzecz branży fitness i wellness. Uczestnicy Polish Fitness Summit porozmawiają też o klubach butikowych i ich przyszłości. Wydarzeniu będzie towarzyszył również wieczór branżowy.
Tu znajdziesz więcej informacji o wydarzeniu – https://fitnesskongres.pl/pl/
Rejestracja i zakup biletów – LINK