W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 625,3 mln zł i były o 56 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Spółka odnotowała 65,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 52,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 8,1 mln zł zysku netto rok wcześniej).
- Za nami bardzo udane pierwsze trzy miesiące roku i jeszcze lepiej zapowiadający się drugi kwartał. Dynamiczny wzrost zysków jest odzwierciedleniem pozytywnych trendów we wszystkich kluczowych obszarach naszej działalności – mówi Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems, i dodaje: W Polsce w pierwszym kwartale br. utrzymywała się stosunkowo wysoka aktywność użytkowników, co utwierdza nas w przekonaniu, jak ważna jest aktywność fizyczna dla Polaków. W kwietniu i maju baza kart sportowych przyrośnie łącznie o 35 tysięcy, a zatem od początku roku dodamy już prawie 190 tysięcy kart. Oczekujemy dalszej, skokowej poprawy rentowności operacyjnej w całym roku, dzięki efektom dźwigni operacyjnej, ale też rosnącemu na wszystkich rynkach ARPU. Mocny wynikowo pierwszy kwartał dodatkowo wspiera te oczekiwania.
Segment Polska
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w pierwszym kwartale 435,4 mln zł, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 309 tys. sztuk (wzrost o 122 tys. sztuk od początku roku). Własne sieci fitness, mimo presji kosztowej, osiągnęły rekordowy poziom zysku operacyjnego (15,4 mln zł). W kwietniu Spółka przejęła sieć Saturn Fitness, posiadającą 6 klubów (Warszawa, Kraków, Gdynia, Łódź, Chorzów, Gorzów Wlkp.), i zwiększyła tym samym bazę własnych klubów do 191 obiektów.
- W naszych sieciach fitness początek roku był bardzo dobry sprzedażowo. Baza karnetów wzrosła o 19 proc. w stosunku do 1 kwartału ubiegłego roku. Równocześnie, jako pierwsi na rynku, przeprowadziliśmy z sukcesem proces podwyżek cen karnetów. Byliśmy także bardzo aktywni w zakresie rozwoju sieci – w styczniu otworzyliśmy 2 kluby w Krakowie, w lutym nabyliśmy 16 klubów Calypso Fitness, a w kwietniu 6 obiektów Saturn Fitness. W naszych sieciach mamy już aktualnie 191 obiektów, w których ćwiczy blisko 210 tysięcy posiadaczy karnetów – wyjaśnia Bartosz Józefiak. - Nasze kluby własne znakomicie odpowiadają na potrzeby klientów, a połączenie świetnej oferty produktowej, dogodnej lokalizacji i jakości klubów oraz wykwalifikowanej kadry ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe nowych klientów. Wraz z efektywnym zarządzaniem stroną kosztową dało to najlepszy historycznie wynik operacyjny na poziomie kilkunastu milionów złotych. To bardzo dobry prognostyk na cały 2023 i kolejne lata.
Spółka kontynuuje rozwój kluczowych produktów, zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i rozwiązań IT. Z kafeterii MyBenefit korzystało na koniec marca br. 653,1 tys. użytkowników, którzy mają do dyspozycji bogatą ofertę produktów i usług w takich kategoriach, jak turystyka, sport czy rozrywka. W tym roku zintensyfikowane zostały działania sprzedażowe produktu MultiLife, które wspiera kampania marketingowa („Dzień dobry na MultiLife”). Nowy produkt oferuje kursy, warsztaty oraz zróżnicowane usługi i aplikacje mobilne w obszarze psychologii, odżywiania, zdrowia i rozwoju.
Segment Zagranica
Na koniec marca br. aktywnych było łącznie 462 tys. kart (wzrost o 30 tys. od początku roku). Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 189,9 mln zł, a zysk operacyjny 16,4 mln zł. Grupa kontynuuje rozwój sieci partnerskiej (obecnie ponad 400 obiektów) oraz sprzedaż kart MultiSport na rynku tureckim.
- Od zakończenia pandemii nasze rynki zagraniczne potwierdzają swój potencjał wynikowy. W 2022 r. segment Zagranica zaraportował 25 mln zł zysku operacyjnego, zaś w pierwszym kwartale br. – sezonowo najbardziej wymagającym – EBIT przekroczył 16 mln zł i odpowiadał już za około jedną czwartą wyniku Grupy – dodaje Bartosz Józefiak.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.