W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 625,3 mln zł i były o 56 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie w 2022 r. Spółka odnotowała 65,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 52,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 8,1 mln zł zysku netto rok wcześniej).
- Za nami bardzo udane pierwsze trzy miesiące roku i jeszcze lepiej zapowiadający się drugi kwartał. Dynamiczny wzrost zysków jest odzwierciedleniem pozytywnych trendów we wszystkich kluczowych obszarach naszej działalności – mówi Bartosz Józefiak, członek Zarządu Benefit Systems, i dodaje: W Polsce w pierwszym kwartale br. utrzymywała się stosunkowo wysoka aktywność użytkowników, co utwierdza nas w przekonaniu, jak ważna jest aktywność fizyczna dla Polaków. W kwietniu i maju baza kart sportowych przyrośnie łącznie o 35 tysięcy, a zatem od początku roku dodamy już prawie 190 tysięcy kart. Oczekujemy dalszej, skokowej poprawy rentowności operacyjnej w całym roku, dzięki efektom dźwigni operacyjnej, ale też rosnącemu na wszystkich rynkach ARPU. Mocny wynikowo pierwszy kwartał dodatkowo wspiera te oczekiwania.
Segment Polska
Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w pierwszym kwartale 435,4 mln zł, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 1 309 tys. sztuk (wzrost o 122 tys. sztuk od początku roku). Własne sieci fitness, mimo presji kosztowej, osiągnęły rekordowy poziom zysku operacyjnego (15,4 mln zł). W kwietniu Spółka przejęła sieć Saturn Fitness, posiadającą 6 klubów (Warszawa, Kraków, Gdynia, Łódź, Chorzów, Gorzów Wlkp.), i zwiększyła tym samym bazę własnych klubów do 191 obiektów.
- W naszych sieciach fitness początek roku był bardzo dobry sprzedażowo. Baza karnetów wzrosła o 19 proc. w stosunku do 1 kwartału ubiegłego roku. Równocześnie, jako pierwsi na rynku, przeprowadziliśmy z sukcesem proces podwyżek cen karnetów. Byliśmy także bardzo aktywni w zakresie rozwoju sieci – w styczniu otworzyliśmy 2 kluby w Krakowie, w lutym nabyliśmy 16 klubów Calypso Fitness, a w kwietniu 6 obiektów Saturn Fitness. W naszych sieciach mamy już aktualnie 191 obiektów, w których ćwiczy blisko 210 tysięcy posiadaczy karnetów – wyjaśnia Bartosz Józefiak. - Nasze kluby własne znakomicie odpowiadają na potrzeby klientów, a połączenie świetnej oferty produktowej, dogodnej lokalizacji i jakości klubów oraz wykwalifikowanej kadry ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe nowych klientów. Wraz z efektywnym zarządzaniem stroną kosztową dało to najlepszy historycznie wynik operacyjny na poziomie kilkunastu milionów złotych. To bardzo dobry prognostyk na cały 2023 i kolejne lata.
Spółka kontynuuje rozwój kluczowych produktów, zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i rozwiązań IT. Z kafeterii MyBenefit korzystało na koniec marca br. 653,1 tys. użytkowników, którzy mają do dyspozycji bogatą ofertę produktów i usług w takich kategoriach, jak turystyka, sport czy rozrywka. W tym roku zintensyfikowane zostały działania sprzedażowe produktu MultiLife, które wspiera kampania marketingowa („Dzień dobry na MultiLife”). Nowy produkt oferuje kursy, warsztaty oraz zróżnicowane usługi i aplikacje mobilne w obszarze psychologii, odżywiania, zdrowia i rozwoju.
Segment Zagranica
Na koniec marca br. aktywnych było łącznie 462 tys. kart (wzrost o 30 tys. od początku roku). Przychody Segmentu Zagranica wyniosły 189,9 mln zł, a zysk operacyjny 16,4 mln zł. Grupa kontynuuje rozwój sieci partnerskiej (obecnie ponad 400 obiektów) oraz sprzedaż kart MultiSport na rynku tureckim.
- Od zakończenia pandemii nasze rynki zagraniczne potwierdzają swój potencjał wynikowy. W 2022 r. segment Zagranica zaraportował 25 mln zł zysku operacyjnego, zaś w pierwszym kwartale br. – sezonowo najbardziej wymagającym – EBIT przekroczył 16 mln zł i odpowiadał już za około jedną czwartą wyniku Grupy – dodaje Bartosz Józefiak.