Jednym z głównych wniosków płynących z badania jest fakt, że “hybrydyzacja” sektora będzie trwała. Badania wskazują, że konsumenci fitness są aktywni na różne sposoby, co przedstawiono na powyższej ilustracji. Z badania wynika, że spośród 35% wszystkich konsumentów fitness, którzy trenują w klubie;
- 16% ćwiczy tylko w klubie
- 7% ćwiczy w klubie i w domu
- 3% ćwiczy w klubie i na świeżym powietrzu
- 9% ćwiczy w klubie, na zewnątrz i w domu
W 14 z 19 krajów liczba konsumentów, którzy ograniczyli swoje ćwiczenia fizyczne od czasu wybuchu pandemii COVID-19 przekracza liczbę konsumentów, którzy zwiększyli częstotliwość ćwiczeń, co świadczy o negatywnym wpływie blokady na poziom aktywności fizycznej ludzi. W poszczególnych krajach widoczne są różnice regionalne dotyczące popularności różnych środowisk treningowych, takich jak klub fitness, siłownia na świeżym powietrzu czy ćwiczenia w domu.
Ponad 50% konsumentów stwierdziło również, że ćwiczy fitness przynajmniej raz w tygodniu. Dane te odnoszą się także do nastrojów konsumenckich dotyczących zwiększania poziomu aktywności fizycznej, jeśli tylko ćwiczenia są możliwe w bezpiecznym środowisku. Na to, jak i gdzie Europejczycy ćwiczą, wpływa kilka nadrzędnych czynników:
- Fitness na świeżym powietrzu, w domu i w klubie funkcjonują jako uzupełniające się elementy treningu
- Milenialsi są siłą napędową dla rozwoju doświadczeń związanych z fitnessem
- COVID-19 okazał się głównym czynnikiem zakłócającym rutynę w klubach fitness
- Sprzęt i doświadczenie społeczne funkcjonują jako USP klubu fitness
- Mały sprzęt do ćwiczeń jest motorem napędowym do ćwiczeń w domu
- Fitness korporacyjny odblokował potencjał, by zachęcić więcej osób do uprawiania fitnessu
Branża fitness i aktywności fizycznej wypatruje cyfrowej przyszłość, jednak monetyzacja treści cyfrowych pozostaje wyzwaniem i jasne jest, że kluby fitness nadal stanowią podstawę przychodów branży. Większość osób uprawiających fitness (54%) przewiduje również, że za rok będzie korzystać z urządzenia typu wearable, co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w stosunku do obecnego poziomu.
Niniejsza publikacja jest częścią raportu 2022 European Health & Fitness Market Report (EHFMR), który jest dostępny (bez VAT) w cenie 399 EUR (członkowie EuropeActive tylko 199 EUR) i można go zamówić za pośrednictwem Centrum Wiedzy EuropeActive.