fit.pl mobile logo

Kluby fitness idą za deweloperami

Uwagę klubów fitness przyciągają pęczniejące na miejskich obrzeżach osiedla – bo tam jest sporo miejsca na nowe lokale, a chętnych do ćwiczeń nieustannie przybywa 



W ciągu ostatniego roku, jak podają przedstawiciele Home Broker, na podstawie GUS, firmy deweloperskie ruszyły z budową ponad 75 tys. mieszkań w Polsce. To najlepszy wynik od ostatnich siedmiu lat.

- Co więcej, statystyki GUS-u wskazują, że na bieżącej działalności się nie skończy, bo liczba pozwoleń na budowę również rośnie – zapewniają analitycy Home Broker.

Tak duża liczba nowych inwestycji jest stymulowana stabilnym popytem, który w najbliższych latach może jeszcze wzrosnąć, oczywiście pod warunkiem, że sytuacja makroekonomiczna nie ulegnie pogorszeniu. A w dodatku, jak wylicza GUS, prawie 45 proc. Polaków miało w 2013 r. przeludnione lokum. Z tak dużym odsetkiem mieszkańców posiadających zbyt ciasne własne „cztery kąty”, Polska zajmuje aż 26 miejsce w grupie 28 porównywanych krajów Europy. Daje to więc duży impuls do budowania kolejnych osiedli.
Klienci, zwłaszcza młode osoby, koncentrują się na tańszych mieszkaniach, często pytając o możliwość skorzystania z rządowego programu MdM przy kupnie lokum. Ten trend w naturalny sposób przyczynia się do rozwoju osiedli mieszkaniowych daleko od centrum lub też na przedmieściach czy nawet w tzw. miastach satelickich, znajdujących się wokół dużych aglomeracji. Na peryferiach ceny mieszkań mogą być nawet o połowę niższe od stawek dyktowanych w centrum. A tanie grunty oraz ich duża dostępność na miejskich obrzeżach będą dalej sprzyjać tzw. rozlewaniu się miast.

Choć nowe lokale sprzedają się dziś bardzo dobrze, ich oferta jest coraz większa. Deweloperzy coraz ostrzej konkurują ze sobą, już nie tylko atrakcyjną ceną lokali czy odpowiednim standardem budynku.

– Minęły czasy sprzedawania mieszkań na betonowej pustyni. Deweloperzy muszą pamiętać o zielonym otoczeniu osiedla a także o infrastrukturze, która w pełni zaspokoi wszystkie potrzeby przyszłych mieszkańców, od podstawowych zakupów i usług po rozrywkę oraz sport – tłumaczy Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP S.A., dyrektor generalny Technogym Polska.

Suburbanizacją polskich miast są żywo zainteresowane kluby fitness, które szukają nowych rynków zbytu, zwłaszcza, że coraz więcej Polaków korzysta z tej formy sportu. Np., według badań Deloitte, w ubiegłym roku, w polskich klubach fitness ćwiczyło 2,73 mln osób, podczas gdy rok wcześniej liczba ta nie przekraczała 2,5 mln.

- Kluby fitness powstają głównie tam, gdzie mogą przyciągnąć najwięcej klientów. Będą więc to przede wszystkim osiedla mieszkaniowe w dużych aglomeracjach. A ponieważ te nieustannie się rozrastają – ciągle jest sporo miejsca na nowe lokale – zapewnia Dominik Śliwowski.

Według badań Polskiego Związku Pracodawców Fitness (PZPF), w ubiegłym roku polski rynek fitness wzrósł o ok. 15 proc. Robert Kamiński, prezes PZPF, szacuje, że w 2014 r. w Polsce powstało 200 nowych lokali. Największym zaś z segmentów jest i będzie tzw. mid-market, czyli kluby dedykowane tzw. klasie średniej, oferujące szeroki wachlarz usług.

- Obecnie w Polsce w ofercie dziesięciu największych sieci fitness działa 150 takich klubów. W 2020 r. ma być już ich 350 - 400. Będą one w stanie obsłużyć około 600 -700 tys. klientów, a ich udział w rynku wyniesie 25-30 proc. – prognozuje Robert Kamiński.

www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl