- Pandemia jednoznacznie uświadomiła nam wszystkim, jak bardzo ruch, ćwiczenia fizyczne są ważne dla zdrowia fizycznego, ale też psychicznego. Bez względu jednak na to, czy głównym motywatorem jest potrzeba wsparcia zdrowia fizycznego, psychicznego czy dbania o dobrostan mentalny, okazuje się, że decyzja o pójściu do klubu fitness wiąże się z wieloma wątpliwościami. Często nowym klubowiczom brakuje wiedzy, a przez to i odwagi, by zacząć swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Z prowadzonych przez nas badań marketingowych wiemy, że 35% osób, które nigdy nie ćwiczyły w klubie uważa, że „w klubach fitness jest tyle różnych przyrządów do ćwiczeń, że nie wiedzieliby od czego zacząć i jak ich używać” – mówi Daniel Biegaj, Dyrektor ds. Marketingu i E-Commerce Benefit Systems Oddział Fitness (BSOF).
Jak dobrze… przełamywać bariery
Jak pokazują wyniki wspomnianych badań, rola klubów fitness w procesie adaptacji nowych osób jest bardzo ważna. Dostarczają bowiem ćwiczącym ważnego wsparcia – po pierwsze w formie bezpiecznej i specjalistycznej infrastruktury, a po drugie pod kątem opieki trenerskiej. To również ważna motywacja, aby wytrwać w postanowieniach dotyczących zmiany stylu życia na zdrowszy. Według ankietowanych największymi zaletami treningu w klubie fitness jest możliwość wykorzystania profesjonalnego sprzętu (83 proc.), motywacja do regularnych treningów (77 proc.) oraz fakt, że jest to komfortowe miejsce do ćwiczeń (73 proc.). Trening w klubie daje również możliwość kontaktu z trenerem, który może udzielić porad dotyczących ćwiczeń (65 proc.), zapewnia poczucie bezpieczeństwa (57 proc.) czy też spersonalizowany plan treningowy dostosowany do indywidualnych potrzeb (51 proc.).
Czterech na pięciu badanych (77 proc.) potwierdziło również, że wsparcie trenera jest dla nich głównym motywatorem pozacenowym.
- To pokazuje, że dla wielu osób podjęcie aktywności fizycznej wiąże się z koniecznością przełamania barier dotyczących tego, jak zacząć, jak korzystać ze sprzętu, jak ćwiczyć w swoim tempie i robić postępy. Dostrzegamy te bariery i chcemy je przełamywać. Dlatego mówimy tak dużo o korzyściach, jakie przynosi każdy rodzaj aktywności, o swobodzie wyboru, jaką gwarantuje szeroki wachlarz zajęć i oferta abonamentowa. Wreszcie chcemy mówić o miejscu, w którym każdy może czuć się pewnie, dzięki wsparciu trenerskiemu, instruktażom do ćwiczeń oraz życzliwości współćwiczących - dodaje Daniel Biegaj, Dyrektor ds. Marketingu i E-Commerce Benefit Systems Oddział Fitness.
Jak dobrze… mieć wsparcie
Dlatego Benefit Systems Oddział Fitness, operator sieci klubów fitness, ruszył z ogólnopolską kampanią „Jak dobrze…”, która nawiązuje do wspomnianych obaw i barier. W jesiennej kampanii zrywa z przekonaniem, że klub fitness są jedynie dla wysportowanych, pewnych siebie osób z wyrzeźbionymi ciałami, które widujemy na plakatach zachęcających do aktywności. Kampania ma przełamać te bariery i pokazać, że klub fitness to dobre miejsce by zadbać o kondycję psychofizyczną, niwelować skutki stresu czy budować odporność, pod czujnym okiem trenerów i instruktorów od pierwszej wizyty. To także odpowiedź na dręczące wielu Polaków pytania i wątpliwości dotyczące ćwiczeń w klubach fitness: jak się ruszyć, jak zacząć w klubie fitness, jak ćwiczyć w swoim tempie, jak uzyskać wsparcie trenera, jak dobrze czuć się z samym sobą czy zrzucić zbędne kilogramy?
Jak dobrze… – działania w kampanii
W ramach kampanii promowane jest m.in. spotkanie wprowadzające, podczas którego trener/ka pokaże sprzęt, objaśni jego działanie, pomoże urealnić indywidualne cele treningowe (w oparciu o analizę komponentów ciała i specjalistyczne fit testy), a także przedstawi grafik zajęć i odpowie na wszelkie pytania. Hasła kampanii utrzymane są w konwencji FAQ, wsparte realistycznymi zdjęciami ćwiczących ludzi, którzy mówią w prosty sposób o przyjemności z ruchu, poprawie zdrowia i pełnym wsparciu trenerów, czyli o wszystkich korzyściach towarzyszących aktywności w klubie fitness. Kampania pojawi się na nośnikach OOH i DOOH w całej Polsce oraz w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram, Facebook, Tik Tok, YouTube) i potrwa do końca października 2022 roku.