fit.pl mobile logo

Spektakularny powrót i nowy początek

Branża fitness w końcu mogła spotkać się na żywo. Kongres Polish Fitness Summit, którego pierwsza poznańska edycja odbyła się 13 i 14 maja, sprowokował do gorących dyskusji, zaoferował cenne rady i rozwiązania. Już teraz wiadomo, że kongres stanie się kolejnym elementem „sportowej mapy Grupy MTP” i w kolejnych latach także będzie gościć ekspertów i pasjonatów branży. Co działo się podczas ostatniej edycji Polish Fitness Summit?

Od ponad dwóch lat branży fitness towarzyszy poczucie niepewności. Dlatego organizacja przez Grupę MTP i Polską Federację Fitness pierwszego, po długiej przerwie, spotkania jej przedstawicielek i przedstawicieli była dużym wyzwaniem i ważnym krokiem naprzód. – Mam nadzieję, że pierwsza edycja Polish Fitness Summit rzeczywiście będzie nowym początkiem. Życzę owocnych rozmów, ciekawych paneli i już dziś, mam nadzieję, do zobaczenia w przyszłym roku – mówiła Dagmara Suprun, która otwarła poznański kongres.

Edukacja i rozwój

– Przez ostatnie trzy lata nie było w Polsce platformy do wymiany doświadczeń. Dlatego, pomimo małej ilości czasu, zdecydowaliśmy się na organizację tego kongresu – podkreślał Tomasz Napiórkowski, prezes Polskiej Federacji Fitness. – Jeśli brakuje imprezy targowej, brakuje nowych aktywności, a to może przełożyć się na brak klientów. I właśnie pierwszym problemem po „covidzie” jest brak klientów. Powroty nie były na tak dużym poziomie, na jakim się spodziewaliśmy. To sprawia, że klubów nie przybywa. Jeśli my nie otwieramy nowych klubów, cierpią też dostawcy usług. Sporo sieci pomniejszyło swoją infrastrukturę, niektóre lokalne kluby się zamknęły – podkreślał.

fotobueno_POLISH_FITNESS_SUMMIT_2022_05-13_(2440)

– Myślę, że będziemy jeszcze długo wracać do poziomu sprzed pandemii. Klientów jest mniej o ok. 15-20 proc. Tym spotkaniem chcemy podkreślać, że wracamy do edukacji i rozwoju – dodawał Sebastian Gazda, członek Zarządu Polskiej Federacji Fitness.

Tę tezę poniekąd potwierdził Alan Leach, gość z Irlandii, który mówił, że pandemia sprawiła, że wiele klubów skupiło swoją uwagę po prostu na przetrwaniu.

Zmienić nastawienie

Goście pierwszego z paneli dyskusyjnych Polish Fitness Summit mówili o zmianach, jakie w branży wprowadziła pandemia. – Jesteśmy świadkami znaczących zmian – przekonywał Andres Paulsen, dyrektor w federacji EuropeActive. – Rozumienie danych naszych klientów i ich umiejętne odczytywanie jest kluczowe – mówił.
O obecnej sytuacji rynku fitness w Rumunii mówił Vlad Ronea. Tamtejszy rynek fitness jest o około 2-3 lata za rynkiem polskim, ale wciąż wzrasta. Jak mówił Ronea, jednym z trendów jest lokalizowanie w klubach fitness studiów urody.

fotobueno_POLISH_FITNESS_SUMMIT_2022_05-13_(1051)

Zmiana, która nastąpiła w okresie pandemii każe spojrzeć na branżę nieco inaczej niż przed nią. O tej zmianie percepcji mówiła Jana Havrdová, prezeska Česká komora fitness: – Zmiana znaczenia rynku fitness na rynku. Wielu ludzi wciąż patrzy na fitness jako bodybuilding. Z tym problemem borykamy się w Czechach – mówiła prezeska czeskiej federacji. Jak zauważyła, na aktywność fitness powinno się patrzeć jako część odpowiedzialności za zdrowie klientów.

Piątkowe oficjalne spotkanie zamknęła dyskusja o wyzwaniach stojących przed właścicielami klubów i obiektów fitness. Planowana na godzinę debata, wydłużyła się dwukrotnie i niemal zbiegła się w czasie z bardzo udanym wieczorem branżowym. Pokazała też jak bardzo branża potrzebowała tego rodzaju rozmów i spotkań.
Potrzebę tę dało się też zauważyć drugiego dnia, gdy na scenę wszedł Alan Leach, ekspert związany z branżą fitness od 34 lat, zarządzający klubami premium. W piątek Leach brał udział w dwóch panelach dyskusyjnych, w sobotę przybliżył tajniki sprzedaży i marketingu.

Cenne rady na trudne czasy

Swój wykład rozpoczął od mało optymistycznego akcentu, związanego z recesją, która dotknęła (także) irlandzkie kluby po kryzysie finansowym z 2008 r.

– W ciągu ponad 30 lat pracy nie widziałem tylu wycofań klientów. My i nasi konkurenci zamykaliśmy kluby w Dublinie. Jednocześnie pojawiły się kluby budżetowe – mówił Leach. – Jeśli jednak macie dobry zespół sprzedażowy, a wasi konkurenci go nie mają, wtedy możecie odnieść większy sukces niż oni. Kiedy wróciliśmy po covidzie, wykorzystaliśmy te same narzędzia, którymi już dysponowaliśmy. Nasza strategia polega na zarządzaniu piętnastoma, wypracowanym przez nas, obszarami – mówił.

fotobueno_POLISH_FITNESS_SUMMIT_2022_05-13_(2410)

Pasjonująca opowieść o nich, trwała niemal dwie i pół godziny. Wykład Alana Leacha okazał się niezwykłą podróżą przez meandry marketingu w sektorze fitness. Ogrom wiedzy i poruszonych przez niego zagadnień sprowokowały też serię pytań od publiczności

Klient na pierwszym miejscu

Uzupełnieniem  wykładu Leacha była krótka prelekcja o narzędziach do zarządzania sprzedażą wygłoszony przez Tomasza Napiórkowskiego wpieranego przez Sebastiana Gazdę.

Obaj przedstawiciele Polskiej Federacji Fitness wzięli też udział w debacie o klubach butikowych, do której zaprosili także Tomasza Gacia, trenera personalnego, fizjoterapeutę, autora książki „Jak zacząć i wytrwać czyli nie taki trener straszny”, Bartłomieja Kołodziejka, managera z 20-letnim doświadczeniem w rozwijaniu i sprzedaży B2B i B2C oraz Marka Prusińskiego, Head of Fitness w Xtreme Fitness Gyms oraz właściciela GRIT Laboratory.
Eksperci mówili o swoich wizjach klubu butikowego. Mimo różnych (choć bynajmniej nie wykluczających się) perspektyw z jakich patrzą na ten wycinek branży, zgodzili się co do jednego: ze względu na wyższe ceny proponowane klientom, kluby butikowe muszą oferować znacznie więcej niż tylko „miejsce do ćwiczeń”. Muszą ofertować indywidualne podejście zaangażowanych pracowników i trenerów oraz pasję, którą zaszczepią w klientach.

Ta pasja na pewno towarzyszy przedstawicielom branży fitness obecnym podczas majowego kongresu Polish Fitness Summit, którego organizatorzy zdradzili datę kolejnej edycji. Ta odbędzie się 19-20 maja 2023 r., na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

fot. Monika Pasieczna i Piotr Pasieczny / Fotobueno

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl