Top trendy w polskiej branży fitness na 2024 rok według marki Technogym

Co roku publikowane są liczne raporty dotyczące branży fitness, które warto analizować pracując w branży sportowej. Najczęściej opierają się one na zagranicznych badaniach rynku, natomiast polski rynek fitness jest specyficzny. Z tej przyczyny nasz portal fit.pl postanowił na podstawie opinii znanych liderów z branży, stworzyć polski raport fitness. O opinię postanowiliśmy zapytać licznych ekspertów, z różnych sektorów. W tej części artykułu swoją opinią podzieli się z nami Dyrektor ds Sprzedaży i Rozwoju Rynku B2B (Technogym) w ITP SA BIOMEDICAL COMPANY - Michał Ryters.
Ilona WIlk
2024-02-14 14:00
Udostępnij
Top trendy w polskiej branży fitness na 2024 rok według marki Technogym
materiały należące do Technogym

Michał Ryters mówiąc o najważniejszych TOP 3 trendach w branży fitness w Polsce na 2024 rok, wymienia:

Odchudzanie

Jednym z najważniejszych trendów fitness, który od lat nie schodzi z listy priorytetów klientów polskich siłowni jest odchudzanie. Jego dominujące znaczenie wynika głównie z tego, iż determinuje on pozostałe trendy. Popularność aplikacji treningowych, wearable technology, treningów HIIT czy siłowych to pokłosie m.in. dążenia do utraty nadliczbowych kilogramów.
Marka Technogym oferuje użytkownikom nie tylko indywidualnie dobrane sesje, z których można korzystać zarówno, w domu, jak i na siłowni, ale również sprawdzone metody treningowe SkillX oraz Biocircuit. – mówi Michał Ryters, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Rynku B2B - Według analiz Technogym, użytkownicy indywidualni ćwiczący z gotowymi programami treningowymi Technogym Sessions mieli aż 80% ukończonych treningów i ćwiczyli o 50% dłużej niż podopieczni nie korzystający z aplikacji. Przekłada się to na szybsze osiąganie celów treningowych i większą motywację do utrzymania efektów odchudzania. Pokazuje to również, że nowoczesne technologie przekładają się na zaangażowanie osób ćwiczących.

Technologia wspomagana sztuczną inteligencją

Obecna od lat wśród trendów technologia wearable, zyskuje mocne wsparcie w bazujących na sztucznej inteligencji rozwiązaniach technologicznych. Urządzenia z linii Technogym Selection oraz Artis mogą być wyposażone w konsole przedstawiające tempo oraz zakres ruchu osoby ćwiczącej, co pozwala zmaksymalizować efekty treningu. - mówi Michał Ryters z Technogym – Co więcej Technogym zauważa, że zaangażowanie klubowiczów rożni się w zależności od metody logowania na urządzeniach. Podopieczni zdecydowanie chętniej korzystają z aplikacji lub opaski niż z telefonów. Co więcej aż 62% zalogowanych użytkowników jest bardziej zaangażowanych w trening, a w konsekwencji dłużej pozostają zmotywowani do ćwiczeń niż osoby niekorzystające z programów treningowych i technologii. To korzystnie wpływa na retencje w klubie, przywiązanie do miejsca, otwartość klubowiczów na nowe zajęcia i zmiany itd.

Certyfikowani specjaliści

Według Amerykańskiego Kolegium Medycyny Sportowej (ACSM) jednym z najważniejszych trendów na światowym rynku fitness jest zatrudnianie certyfikowanych specjalistów mogących zapewnić opiekę na najwyższym poziomie. Szczególnie od czasów pandemii, kiedy to nastąpił odpływ dużej liczby specjalistów z rynku fitness, managerowie polskich siłowni borykają się z brakami kadrowymi i problemem z pozyskaniem wysokiej klasy specjalistów. W miejscu dotychczasowej kadry pojawili się trenerzy, którzy ukończyli jedynie kursy weekendowe, a w skrajnych przypadkach online. Pamiętajmy, że pandemia w bardzo dużym stopniu odbiła się negatywnie na zdrowiu wielu ludzi na świecie, a klub fitness wydaje się miejscem pierwszego wyboru jeśli chodzi o powrót do zdrowia i sprawności. Dla osób początkujących powinno się na początku przeprowadzić testy funkcjonalne jak FMS, wyprowadzić z dysfunkcji a dopiero później dobierać odpowiedni trening. Niestety bardzo często etap ten jest pomijany przez trenerów co tylko pogłębia problem. Brak profesjonalizmu bardzo źle wpływa na postrzeganie klubu, jak i całej branży fitness.

Dziękujemy za opinię,