W jakim celu wykorzystuje Pan/ Pani rower? (możliwość wskazania kilku odpowiedzi)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015
Największą grupę stanowią rowerzyści jeżdżący na rowerze kilka razy w tygodniu (40%). Tylko 16% rowerzystów przyznaje, że korzysta z roweru przez cały rok. Połowa rowerzystów (49%) korzysta z roweru od wiosny do jesieni. Co piąty rowerzysta jeździ na rowerze wyłącznie w trakcie wakacji, zaś co trzeci (33%) tylko jak jest ładna pogoda.
Najpopularniejszym miejscem zakupu roweru jest stacjonarny sklep rowerowy (52%). Tylko co dziesiąty rowerzysta przyznaje, że kupił rower w Internecie. Jednocześnie co trzeci badany planujący zakup roweru deklaruje, że dokona zakupu właśnie w sklepie internetowym. Niewielki odsetek badanych (12%) kupił rower w supermarkecie.
Najbardziej znanymi markami są Kross i Romet, jednak niemal co trzeci rowerzysta (29%) nie zna marki swojego roweru.
„Respondenci przyznają, że przy zakupie roweru kierują się przede wszystkim takimi cechami jak: wytrzymałość, dobre hamulce i cena. Kupując rower w sklepie specjalistycznym respondenci liczą na fachową pomoc i doradztwo. Marka zdecydowanie odgrywa rolę drugorzędną. Dlatego też spontanicznie badani są w stanie wymienić niewiele marek rowerowych, zaś marką najczęściej wymienianą jest Romet, z pewnością ze względu na historię i zakorzenienie w świadomości konsumentów” – mówi Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (wywiady internetowe na własnym panelu internetowym) wśród osób w wieku powyżej 15 lat, które przynajmniej raz na dwa lata jeżdżą na rowerze, próba N=783. Termin realizacji badania: czerwiec – lipiec 2015.
www.fit.pl