Ponad połowa rowerzystów (64%) traktuje rower jako środek komunikacji, przede wszystkim ze względu na szybkość przemieszczania się i wygodę. Najpopularniejszym miejscem, gdzie badani kupują rowery są stacjonarne sklepy rowerowe (52%). Rowerzyści najczęściej korzystają z rowerów miejskich i górskich, jednak niemal co trzeci z nich (29%) nie zna marki swojego roweru 
fit.pl
2015-09-01 00:00
Udostępnij
Polska na rowerach
 Respondenci przyznają, że najczęściej korzystają z rowerów rekreacyjnie. Jednocześnie ponad połowa badanych traktuje rower jako środek komunikacji, gdyż doceniają szybkość i wygodę (73%) tego sposobu przemieszczania się, niskie koszty (65%) oraz pozytywny wpływ na zdrowie (64%).

W jakim celu wykorzystuje Pan/ Pani rower? (możliwość wskazania kilku odpowiedzi)

rowery2

Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015

Największą grupę stanowią rowerzyści jeżdżący na rowerze kilka razy w tygodniu (40%). Tylko 16% rowerzystów przyznaje, że korzysta z roweru przez cały rok. Połowa rowerzystów (49%) korzysta z roweru od wiosny do jesieni. Co piąty rowerzysta jeździ na rowerze wyłącznie w trakcie wakacji, zaś co trzeci (33%) tylko jak jest ładna pogoda.

Najpopularniejszym miejscem zakupu roweru jest stacjonarny sklep rowerowy (52%). Tylko co dziesiąty rowerzysta przyznaje, że kupił rower w Internecie. Jednocześnie co trzeci badany planujący zakup roweru deklaruje, że dokona zakupu właśnie w sklepie internetowym. Niewielki odsetek badanych (12%) kupił rower w supermarkecie.

Najbardziej znanymi markami są Kross i Romet, jednak niemal co trzeci rowerzysta (29%) nie zna marki swojego roweru.

„Respondenci przyznają, że przy zakupie roweru kierują się przede wszystkim takimi cechami jak: wytrzymałość, dobre hamulce i cena. Kupując rower w sklepie specjalistycznym respondenci liczą na fachową pomoc i doradztwo. Marka zdecydowanie odgrywa rolę drugorzędną. Dlatego też spontanicznie badani są w stanie wymienić niewiele marek rowerowych, zaś marką najczęściej wymienianą jest Romet, z pewnością ze względu na historię i zakorzenienie w świadomości konsumentów” – mówi Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (wywiady internetowe na własnym panelu internetowym) wśród osób w wieku powyżej 15 lat, które przynajmniej raz na dwa lata jeżdżą na rowerze, próba N=783. Termin realizacji badania: czerwiec – lipiec 2015.

www.fit.pl