Współczesny rynek finansowy coraz bardziej się rozwija. Banki wychodzą naprzeciw klientom tworząc konta dla młodych ludzi, studentów a także przygotowanie specjalnie dla kobiet. Wśród różnych grup docelowych, o które usilnie zabiegają instytucje finansowe coraz częściej także seniorzy stają się potencjalnymi klientami  
fit.pl
2010-08-04 00:00
Udostępnij
Bank a klient plus 50
senior-moneyO bankach często zwykło się mówić, jako o instytucjach zaufania publicznego, pomimo tego istnieją klienci, o których zaufanie walczy się trudno, ale ich lojalność jest trwalsza.

Współczesny senior to klient lojalny jednakże kultura bankowości w przypadku starszych powinna być znacznie bardziej wrażliwa i wysoka. Ważne jest, aby klient poczuł się tak samo ważny, jak inni.

Klient emeryt dostarcza godnego zaufania kapitału jednak potrzebuje także znacznie więcej uwagi i zainteresowania niż inni, ze względu na nieco inną wiedzę i doświadczanie z nowoczesnymi placówkami finansowymi.

Nie należy także traktować seniora jako klienta specjalnej troski. W relacji klient-instytucja należy raczej skupiać się na relacjach partnerskich, na potrzebach  oraz interesach klienta plus 50.

Czy warto? Choć ta grupa docelowa nastawiona jest na inne potrzeby, klienci plus 50 coraz częściej korzystają z kart kredytowych, zakładają konta oszczędnościowe, są bardziej wymagający i starają się nadążyć za nowinkami technicznymi, dlatego warto także zwrócić uwagę na produkty skierowane dla grup wiekowych plus 50.

www.fit.pl