To jak wyglądamy ma w dzisiejszym świecie bardzo ogromny wpływ na to jak zostaniemy odebrani przez otoczenie
fit.pl
2010-05-24 00:00
Udostępnij
Samopoczucie a odbiór otoczenia
Współczesność wykreowała ideały i trendy, za którymi większość z nas stara się podążać. Udowodnione jest, że osoby zadbane, ładnie wyglądające mają łatwiej w życiu. Ludzie oceniają nas przez pryzmat naszego wyglądu. Jeżeli ładna osoba na ulicy skieruje do kogoś jakąś prośbę większość przechodni z uśmiechem pomoże, natomiast osoba, której aparycja nie jest zbyt zachęcającą te statystyki będzie miała znacznie mniejsze.

people%60

Ludzie atrakcyjni i zadbani wzbudzają u innych zaufanie, dlatego też łatwo można ulec ich urokowi i poddać się działaniom jakie nam "podyktują”. Kierując się faktami można by pomyśleć, że człowiek dzisiejszy jest powierzchowny i płytki, ale patrząc obiektywniej - czy ktoś niezadbany może być osobą, która potrafi zorganizować sobie dobrze życie? Zdarza się to bardzo rzadko.

Atrakcyjność zewnętrza ma więc bardzo duży wpływ na odbiór otoczenia. Wystarczy być schludnie i czysto ubranym, a już będziemy mieć łatwiej w różnych sytuacjach. Ważniejszą jednak rzeczą, która bezpośrednio wpływa na naszą atrakcyjność jest to, jak sami siebie postrzegamy. Samopoczucie jest jednym z podstawowych czynników wpływających na sukces związany z komunikacją z innym, które odzwierciedla naszą osobowość w wyznaczony sposób. Nawet atrakcyjna osoba, której samopoczucie nie jest pozytywne wzbudzi u innych niechęć mimo tego, że ładnie wygląda, ponieważ to jak się zachowuje ma wpływ na to, jak zostanie odebrana przez innych. W ocenie poszczególnych osób bierzemy pod wzgląd przede wszystkim to, jak wyglądamy, jak się prezentujemy, ubieramy itd. Jednak często zdarza się tak, że nawet „ideały” mają problemy z akceptacją przez otoczenie.

people2Dlaczego tak jest? Otóż badania dowiodły, że na to, jak postrzegają nas inni duży wpływ ma to jak sami siebie widzimy, jak czujemy się ze sobą. Nieatrakcyjna dziewczyna z lekką nadwagą, lecz o świętym przekonaniu, że jest idealna, że nic jej nie brakuje, roztacza wokół siebie pozytywną aurę, którą inni odbierają za coś co uznają za wartościowe. Tak więc, jak o sobie myślisz, tak będą myśleć o Tobie inni.

Możesz być piękną i szczupłą osobą, jednak jeżeli Twoja samoocena będzie niska, nikt nie będzie Cię odbierał taką, jaką jesteś. Otocznie będzie Cię uważało tylko za nieatrakcyjną szarą myszkę. Nie zdobędziesz w ten sposób akceptacji otoczenia. Najważniejsze więc w tym wszystkim jest zachowanie, szczególnie pewności siebie. Nic tak nie uskrzydla, jak wiara we własne siły, swój wygląd i postępowanie. Z odwagą wyrażaj swoją opinię, ze zdecydowaniem i przekonaniem mów o własnej racji. Jeżeli okażemy wśród grupy swoją słabość, odebrane zostanie to, jako nieatrakcyjność.

Bo kto ma uwierzyć, że jesteś "fajny", skoro Ty w to nie wierzysz? Dlatego, jeżeli źle się czujesz we własnym ciele i masz kilka kilogramów więcej, może zamiast wiecznej walki z tym małym mankamentem zaakceptuj swoje kompleksy, naucz się kochać swoje ciało i samą siebie, a zobaczysz jak diametralnie zmieni się sytuacja wokół ciebie. Zarówno Ty, jak i otoczenie będzie tryskać optymizmem. Odbiorą Cię jako pozytywną i świadomą własnej wartości osobę. Oczywiście nauczenie się pewności siebie nie przyjdzie z dnia na dzień, ale jest to możliwe. Należy przede wszystkim znać swoje zalety i skupić się na nich. Możemy stanąć przed lustrem i do znudzenia wychwalać siebie. Nawet jeżeli według nas, nie pokrywa się to z prawdą i tak to róbmy. Mów tak, aż do momentu kiedy w to sam uwierzysz.

Kluczem do akceptacji przez otoczenie jest więc zaakceptowanie samego siebie.

Monika Nazim

www.fit.pl

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.