Fotele do masażu, sala do ćwiczeń, siłownia, wyjazdy antystresowe i zdrowy lunch w miejscu pracy. Brzmi ciekawie, prawda? Aby na co dzień korzystać z takich przyjemności wcale nie musisz być pracownikiem klubu fitness. Wystarczy, że twoja firma zainwestuje w program Corporate Wellness
fit.pl
2010-04-08 00:00
Udostępnij
Wellness w pracy
Corporate Wellness to różnego rodzaju zabiegi, podejmowane przez pracodawcę, mające na celu poprawę zdrowia i kondycji swoich pracowników. Zdrowy pracownik to przede wszystkim wydajny pracownik. Mniej choruje i lepiej wykonuje powierzone mu zadania, dzięki czemu firma ma lepsze zyski i oszczędza na leczeniu pacjentów. Corporate Wellness sprawia, że pracownik czuje, że firma dba o niego jako człowieka. Czuje się szczęśliwy, chętnie przychodzi do pracy i mniej się spóźnia.

Programy wellness mogą przyjmować różne formy: poczynając od programów informacyjnych i prozdrowotnych, na indywidualnych kontrolach zdrowia i osobistych trenerach kończąc. Każdy, nawet pojedynczy pracownik jest najwyższym kapitałem firmy – maksyma od lat znana w Ameryce, powoli dociera także i do nas.

Tego rodzaju programy zwiększają świadomość zdrowotną pracowników, co owocuje także po godzinach. Często takie działania przyczyniają się do drastycznej zmiany trybu życia (rzucenie palenia lub alkoholu, zmiana diety, większa aktywność fizyczna). Duże znaczenie ma nauka technika radzenia sobie ze stresem, rozładowania napięć, rozluźnienia mięśni i oczu po godzinach siedzenia przed komputerem. W zależności od stanu zdrowia pracownika, może to być także pomoc w zrzuceniu nadwagi, obniżeniu poziomu cholesterolu. Czasem małe kroki prowadzą do wielkich zmian.

Dodatkowym atutem programów wellness jest zwiększenie więzi między pracownikami, integracja zespołu. Ludzie znający się tylko z biura, mogą działać także w innych warunkach – uczestniczą razem w zajęciach i nierzadko są dla siebie grupą wsparcia. Motywują się wzajemnie do walki z nadwagą.

Korzyści płynące z programów wellness są oczywiste dla pracodawców i zatrudnionych. Niestety koszty takich działań są znaczne. Dlatego na kompleksowe dbanie o zdrowie pracownika stać w naszym kraju tylko największe koncerny. Pojedyncze atrakcje, takie jak karnet na basen czy zdrowe lunche nie są aż takim wydatkiem, dlatego warto się o nie upomnieć – z korzyścią dla obu stron.

www.fit.pl