Wiosna to najmniej sprzyjający okres dla alergików, gdyż zwiększa się ilość czynników wpływających na zaostrzenie objawów choroby. W aptekach rośnie liczba sprzedawanych leków na alergie
fit.pl
2010-05-04 00:00
Udostępnij
Ile kosztują leki na alergię?
alergic2Dane dotyczące sprzedaży leków przeciwalergicznych pochodzące z Monitora OSOZ, prowadzonego przez Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia, przeczą powszechnym opiniom jakoby alergie pojawiały się tylko w okresie wiosenno-letnim. Warto zauważyć, że w tych miesiącach rzeczywiście sprzedaż jest największa i jej wartość przekracza 16 mln PLN miesięcznie. Jednak w pozostałych miesiącach, sprzedaż preparatów antyalergicznych nie spada poniżej wartości 11 mln PLN.

- Rynek preparatów antyalergicznych jest niezwykle specyficzny, ponieważ na nim, inaczej niż na całym rynku farmaceutycznym, nie utrzymuje się coroczny wzrost wartości sprzedaży. Analizując okres od 2002 roku można zauważyć zdecydowany spadek sprzedaży w latach 2004, 2005, 2006 i począwszy od 2007 roku stopniowy wzrost sprzedaży do wartości 163 mln PLN w 2009 roku – analizuje Łukasz Stopa, Kierownik Zakładu Analiz Statystycznych w Ogólnopolskim Systemie Ochrony Zdrowia.

Należy zaznaczyć, że analizie zostały poddane wszystkie produkty z następujących grup: preparaty antyalergiczne poza kortykosteroidami, środki antyalergiczne poza kortykosterydami, pochodne piperazyny oraz inne leki przeciwalergiczne.

Z analiz wynika, że w przeciwieństwie do cen innych grup farmaceutyków, średnia cena za opakowanie produktów przeciw alergii maleje. W 2009 roku cena za pojedyncze opakowanie wynosiła 13,98 zł i była niższa o ponad 13% od ceny w 2002 roku. Sytuacja ta spowodowana jest pojawianiem się na rynku nowych, zdecydowanie tańszych leków, które bardzo często wypierały z rynku droższe produkty.

Według prognoz analityków Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia w kolejnych latach wartość sprzedaży produktów przeciwalergicznych będzie wzrastać, osiągając w 2010 roku wartość 166 mln PLN,a w kolejnym roku 173 mln PLN. Główną determinantą wzrostu sprzedaży będzie średnia cena pojedynczego opakowania, która w 2010 roku wzrośnie o ponad 8,5% osiągając wartość 15,19 PLN.

Monitor Zdrowia to raport wydawany przez Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia, który w każdym miesiącu publikuje informacje dotyczące zachorowalności, kosztów leczenia oraz częstotliwości występowania chorób w Polsce. Szczegółowe informacje na temat bieżącej konsumpcji leków można znaleźć w miesięczniku OSOZ.

www.fit.pl
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.