Sześćset osób ćwiczących jednocześnie na zajęciach fitness... Niemożliwe? A jednak! Takiego wyczynu udało się dokonać wielbicielom stepu, tańca, rozciągania się i jazdy na stacjonarnych rowerkach w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich. Przez trzy majowe dni podczas targów branży fitness FIT-EXPO fitness & sport park można było nie tylko obejrzeć supernowoczesne wyposażenie siłowni i klubu fitness, ale również wylać siódme poty.
fit.pl
2009-05-20 00:00
Udostępnij
Targi branży fitness zakończone sukcesem
Sześćset osób ćwiczących jednocześnie na zajęciach fitness... Niemożliwe? A jednak! Takiego wyczynu udało się dokonać wielbicielom stepu, tańca, rozciągania się i jazdy na stacjonarnych rowerkach w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich. Przez trzy majowe dni podczas targów branży fitness FIT-EXPO fitness & sport park można było nie tylko obejrzeć supernowoczesne wyposażenie siłowni i klubu fitness, ale również wylać siódme poty.

Polacy nie lubią sportu? Każdemu, kto zajrzał w dniach 8-10 maja 2009 na poznańskie targi z pewnością trudno w ten mit uwierzyć. Targi przyciągnęły 5 tysięcy zwiedzających (czyli o 25 % więcej niż w roku ubiegłym). Organizatorzy sami przyznają, że takiego tłoku  entuzjastów aktywnego stylu życia ubranych w sportową odzież i oczekujących na możliwość wypróbowania najnowszego sprzętu lub na zajęcia fitness, jeszcze na targach nie było.  Mimo, że FIT-EXPO nie od dzisiaj jest największym wydarzeniem dla branży fitness w Polsce.
fitexpo04

Liderzy branży obecni na targach prognozują: fitness w Polsce będzie się dynamicznie rozwijał. Rosnące z roku na rok targi FIT-EXPO wpisują się w widoczną w Europie tendencję – coraz więcej ludzi ćwiczy regularnie w klubach. Na zachodzie Europy jest to obecnie 8-9% społeczeństwa. W Polsce sytuacja wygląda nieco gorzej (2%), ale liczba ta ciągle rośnie, co wskazuje na świetlaną przyszłość branży w naszym kraju. Polacy dopiero przekonują się o wartościach, jakie niesie ruch – dla klubów fitness to ogromna szansa na zyskanie nowych klientów.


Nowoczesność przede wszystkim


Jak to zrobić? Targi FIT-EXPO zostały stworzone specjalnie po to, by udzielać przedsiębiorcom odpowiedzi na to pytanie. Na pewno liczy się nowoczesne wyposażenie. Siedemdziesięciu wystawców z Polski i z zagranicy zaprezentowało urządzenia najbardziej rozpoznawalnych marek. Zgodnie z panującym trendem nieco mniej było sprzętu siłowego, dominowały natomiast urządzenia cardio. Rowerki treningowe, bieżnie – w każdym z zaprezentowanych urządzeń wykorzystano najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Aż trzydzieści produktów miało podczas targów swoją premierę.


FIT-EXPO to targi adresowane do profesjonalistów. Organizatorom udało się stworzyć miejsce spotkań branżowych ludzi, którzy zajmują się fitnessem zawodowo - producentów i dystrybutorów wyposażania klubów i siłowni oraz wszystkich niezbędnych sportowcom akcesoriów, właścicieli i managerów klubów a także instruktorów, trenerów, prezenterów. W gronie zwiedzających dostrzec można było Jacka Wszołę – lekkoatletę i właściciela klubu fitness.


Na targach nie zabrakło również ciekawej oferty dla klientów klubów fitness. Panie przede wszystkim gromadziły się wokół stoisk z najnowszą modą sportową – najmodniejsze w tym sezonie luźne t-shirty i szerokie spodnie były rozchwytywane. Nic dziwnego – już na FIT-EXPO można było przekonać się o ich zaletach. Na stoiskach wystawców można było nie tylko podziwiać wymyślne urządzenia, pomagające zadbać o każdą partię mięśni, ale również sprawdzić na własnej skórze ich działanie. Wiele firm zapraszało zwiedzających na regularne zajęcia fitnessowe!



W ofercie wystawców nie zabrakło również suplementów diety, akcesoriów do ćwiczeń w domu czy akcesoriów do masażu.

Sprzęt to nie wszystko


Założenie klubu fitness wymaga nie tylko sporego wkładu finansowego, zakupu profesjonalnych urządzeń, ale przede wszystkim bezcennej umiejętności przyciągania klienta. W jaki sposób stworzyć konkurencyjną ofertę, jak aktywizować osoby, które do tej pory jedynie sporadycznie odwiedzały kluby fitness czy siłownie – te ważne zagadnienia zostały poruszone podczas Konferencji Fitness & Sport Marketing, organizowanej wspólnie przez Sport & Business Foundation i MTP. Efektywne zarządzanie klubem fitness, techniki marketingowe najskuteczniejsze w obszarze fitness, możliwości ulepszania i wzbogacania oferty - te wszystkie zagadnienia przyciągnęły 300 słuchaczy – aż trzy razy więcej niż rok temu!

 


Uczestnicy przez cały dzień uczestniczyli w wykładach i warsztatach, prowadzonych przez profesjonalistów z branży. Podczas konferencji prelekcje wygłosiły takie autorytety, jak prof. dr hab. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego i prof. Dr hab. Ryszard Panfil z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, a także dr Dorota M. Opoka (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), dr Piotr Kwiatek (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Piotr Matecki (Prezes Zarządu, Sport & Business Foundation).


Targom towarzyszyła również konferencja z cyklu „Promocja Polskiej Rehabilitacji”,  pod hasłem „Problemy rehabilitacji kompleksowej w zaburzeniach rozwojowych” organizowana przez Komisję Rehabilitacji i Integracji Społecznej Poznańskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk oraz Stowarzyszenie „Bratek”.


Tłum w euforii


Najbardziej spektakularnym wydarzeniem targów była III Międzynarodowa Konwencja Fitness Eu4ya – organizowana przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Fitness Music Polska. W tym roku ponad 600 uczestników przybyło na MTP, by ćwiczyć. Fascynujące tańce, ruch w jednym rytmie dostarczył niezapomnianych wrażeń.
fitexpo02

Na konwencji wystąpiły największe fitnessowe gwiazdy. Pierwszy dzień był dniem gwiazd polskich ze szkół fitness IFAA, Inka Szymanski Fitness School, Open Mind Heath & Fitness Idea, Profi Fitness School oraz Reebok University. Wystąpili w piątek: Tomasz Kostro, Marta Tymoszewicz-Bednarz, Aneta Ostrówka, Izabela Gmitrowicz, Magdalena Prieditis (Dąbrowska), Agnieszka Bota, Inka Szymanski.


Sobota i niedziela należała do zagranicznych celebrytów fitnessu. Do prawdziwej sportowej euforii doprowadzały uczestników popisy Jessiki Exposito, Steve’a Boedta, Serkana Vurala czy szalone pomysły Jose Martineza, Luisa Rodrigueza i Toniego Nemetha, mnóstwo śmiechu było na zajęciach Enrico Cerona z kulami fitball. W sobotę na scenie EU4YI oprócz niekwestionowanych sław stanął również debiutant – zwycięzca konkursu FIT PREZENTER, współorganizowanego przez portal www.fit.pl: Adrian Pierzgalski. Jego show przygotowane specjalnie na konwencję EU4YA spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ćwiczących.


Poziom trudności wszystkich zajęć był bardzo wysoki, jednak uczestnicy wspaniale radzili sobie ze skomplikowanymi sekwencjami tanecznych kroków i niemal akrobatycznymi figurami. Nic dziwnego - w konwencji uczestniczyli przede wszystkim profesjonalni instruktorzy fitness z całej Polski. To, czego nauczyli się przez trzy dni (a było tego całkiem sporo) zawiozą do swoich klubów. Bywalcy klubów fitness mogą już teraz cieszyć się na bardzo ciekawe choreografie rodem z EU4YI.

Tour de FIT-EXPO


Peleton stacjonarny? Taka ciekawostka czekała na uczestników FIT-EXPO w jednym z targowych pawilonów. Stu uczestników Evolution Ride 2009 – zajęć indoorcyclingowych organizowanych przez agencję Mega Fitness Equipment oraz MTP – zdobyło kilka dość morderczych podjazdów oraz relaksowało się podczas zjazdów – a to wszystko, bez opuszczania klimatyzowanego wnętrza targowej hali. Iście kolarskim wyzwaniom nadawała rytm muzyka miksowana na żywo przez didżeja.
fitexpo01

Piękna, słoneczna pogoda sprzyjała przeniesieniu części ekspozycji poza pawilony wystawiennicze. Zajęcia Nordic Walking zgodnie ze swoją filozofią ruchu na świeżym powietrzu odbywały się na przykład w pięknej wiosennej scenerii Parku Wilsona.


Czas podsumowań


Międzynarodowe Targi Poznańskie wyróżniają tradycyjnie swoich wystawców Złotymi Medalami. Złoty Medal MTP to najcenniejsze trofeum, jakie zdobyć można na poznańskich targach. Tę prestiżową nagrodę otrzymują produkty, które spełniają najwyższe kryteria pod względem jakości, innowacyjności oraz atrakcyjności wzornictwa. Złotym Medalem FIT-EXPO uhonorowane zostały trzy produkty: urządzenie treningowe KINESIS ONE włoskiej firmy TECHNOGYM S. p. A zgłoszone przez Towarzystwo Handlowe „MATMARCO” Sp. z o.o. z Warszawy, oraz dwa produkty zgłoszone do konkursu przez poznańską firmę HABERQ Sp. z o.o.: kompleksowa linia maszyn siłowych - HUMAN SPORT® amerykańskiej firmy STAR TRAC ® i program do obsługi klubów fitness- eFitness firmy E-Surf Sp. z o.o.


Jednak to nie koniec nagród. W pierwszym dniu targów podczas uroczystej gali portal fit.pl wręczył nagrody zwycięzcom konkursu TOP TEN – NAJPOPULARNIEJSZY INSTRUKTOR W POLSCE. Tytuł Najpopularniejszego Instruktora w Polsce 2008 roku zdobyła Małgorzata Piekarek z Gdyni – to właśnie ta instruktorka zdobyła w internetowym plebiscycie największą ilość głosów.



W sobotę na scenie konwencji EU4YA klubom fitness, które z sukcesem realizują cele podnoszenia świadomości prozdrowotnej Polaków w różnym wieku, zostały wręczone zaszczytne certyfikaty „Prozdrowotnego klubu fitness”. Projekt prowadzony jest pod patronatem fachowego czasopisma branży fitness Body Life i portalu www.fit.pl. Wyróżnione kluby to klub Artemis w Mielcu, Łódzka Akademia Karate Tradycyjnego oraz Gold`s Gym Warszawa Gold's Gym Fitness and Wellness Center.


Kolejne targi FIT-EXPO odbędą się w dniach 7-9.05.2010. Jakie urządzenia pojawią się za rok na targach? Jaka będzie panowała moda? Jakie choreografie przedstawią instruktorzy? Wnioskując po intensywnym rozwoju branży, możemy spodziewać się jeszcze większego fitnessowego show niż tym razem.


www.fit.pl