Kolejna pracownia korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w Radomiu

W Radomiu powstanie kolejna pracownia korekcyjna dla dzieci. Na uruchomienie i wyposażenie pracowni gmina otrzymała z Fundacji Polsat dofinansowanie w wysokości 60 tys. zł
fit.pl
2011-02-23 00:00
Udostępnij
Kolejna pracownia korekcyjna dla dzieci z wadami postawy w Radomiu
Będzie to szósta tego typu pracownia korekcyjna w mieście. Tym razem będzie się ona mieściła w  w PSP nr 4 przy ul. Wyścigowej.

gimnastyka%20korekcyjnaRadom od kilku lat współpracuje z Fundacją Polsat i realizuje program "Prosto do Europy". W ramach niego w szkołach przeprowadzane są badania przesiewowe wad postawy u dzieci w wieku 5-12 lat.

Zdaniem prezydenta Radomia Andrzeja Kosztowniaka, badania pokazały, że z kręgosłupami naszych dzieci nie jest najlepiej. Dlatego, dzięki takim pracowniom, choć w części uda się zniwelować wady postawy u dzieci. -To my, dorośli, musimy uczyć dzieci zdrowego stylu życia-zauważa Kosztowniak.

Pierwsze badania przesiewowe wad postawy odbyły się w Radomiu w 2004 r. Oprócz przeprowadzonej wówczas specjalistycznej konsultacji ponad 9 tysięcy dzieci w Radomiu pozostało pięć wyposażonych pracowni korekcyjnych - przy szkołach podstawowych nr 1, 2, 6, 9 i 34. Ostatnie badanie odbyło się w ubiegłym roku w PSP nr 4. Przebadanych zostało prawie 500 dzieci w wieku od 5 do 12 lat.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom

www.fit.pl
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.