Otyłe dzieci bardziej podatne na reklamy żywności?

Naukowcy z uniwersytetu w Kansas przebadali wpływ reklam żywności na zachowanie dzieci. Jak się okazało dzieci z prawidłową wagą wykazują większą samokontrolę podczas oglądania reklam, niż ich otyli rówieśnicy 
fit.pl
2012-12-11 00:00
Udostępnij
Otyłe dzieci bardziej podatne na reklamy żywności?
W ciągu ostatnich 30 lat liczba dzieci z otyłością wzrosła trzykrotnie. Lekarze pediatrzy i dietetycy biją na alarm – w zastraszającym tempie przybywa dzieci z nadwaga i otyłością. Dzieci, mimo tego, że znają zasady zdrowego odżywiania, nie stosują ich w praktyce.

Według naukowców z Kansas, jednym z czynników, wpływających na przybieranie na wadze, są nachalne reklamy produktów żywnościowych. Kolorowe, kreskówkowe postacie, kolorowe logotypy znanych produktów żywnościowych wpływają na zachowania dzieci.

W eksperymencie przebadano dzieci o normalnej wadze i dzieci z otyłością w wieku od 10 do 14 lat. Badano je za pomocą rezonansu magnetycznego, wykorzystując przepływ krwi jako miarę aktywności mózgu. Dodatkowo z każdym dzieckiem przeprowadzono krótkie wywiady. Każdemu dziecku pokazano 60 różnych znaków graficznych firm związanych z branżą spożywczą, a także znaki firm z innych branż. Następnie za pomocą rezonansu zbadano, jak poszczególne sekcje mózgu zareagowały na znane loga.

Wyniki badań pokazały, że mózgi dzieci otyłych wykazały większą aktywność w niektórych obszarach ośrodkach przyjemności. W mózgach dzieci o prawidłowej wadze większa aktywność następowała w obszarach odpowiedzialnych za samokontrolę.

Uczeni są zdania, że kluczowym czynnikiem wpływającym na ograniczenie otyłości i poprawę stanu zdrowia wśród dzieci może być trening samokontroli.

www.dziecko.fit.pl