Dyrektor generalny Rene Moos przyznał, że niemiecka ekspansja jest częścią ambitnych planów rozwoju sieci, zgodnie z którą do 2030 r. będzie działać 3500 klubów.
„Widzimy świetlaną przyszłość dla fitnessu, a w szczególności dla propozycji takich jak Basic-Fit” – powiedział Moos.
„W listopadzie ogłosiliśmy nasz zamiar przyspieszenia otwarcia klubów z 200 do 300 rocznie, w celu osiągnięcia 2000 lokalizacji do 2025 roku i od 3000 do 3500 klubów do 2030 roku.
„W drugim kwartale 2022 zaczniemy budowę pierwszych klubów w Niemczech i spodziewamy się otworzyć pierwsze w drugiej połowie tego roku. Łącznie spodziewamy się, że będziemy mogli uruchomić 600 lokalizacji w ciągu nadchodzących lat.
„Do tej pory otworzyliśmy 66 klubów i jesteśmy na dobrej drodze do zwiększenia naszej sieci łącznie do 1250 klubów w tym roku.
„Spodziewamy się wzrostu liczby członków o co najmniej 1 milion po silnym rozwoju w styczniu i lutym oraz jeszcze silniejszym pierwszych ośmiu dniach marca, wywołanym zniesieniem ograniczeń dotyczących karnetów zdrowotnych. W sumie rok 2022 zapowiada się jako rok ożywienia i wzrostu”.
Opublikowane wyniki za 2021 r. pokazują, że firma zwiększyła liczbę członków o 11 procent do 2,22 miliona (2020: 2,00 miliona) i odnotowała 110 otwarć klubów netto, zwiększając swoją sieć do 1015 klubów (wzrost o 12 procent rok do roku). Uruchomiła również nową aplikację Basic-Fit, która została opracowana we własnym zakresie.
Nieuchronnie na wyniki finansowe wpłynęła pandemia, tymczasowe zamknięcia klubów i ograniczenia rządowe, z przychodami w wysokości 341 mln euro (2020: 377 mln euro) i bazową EBITDA w wysokości 31,6 mln euro (2020: 93,8 mln euro). Doprowadziło to do straty netto w wysokości 150 mln euro w porównaniu do zysku w wysokości 125 mln euro w 2020 roku.
Dyrektor generalny Rene Moos potwierdził, że firma ma obecnie dostępną płynność finansową w wysokości 361 mln euro.