Raport jest jedenastą wspólną publikacją z Deloitte i odzwierciedla wysiłki EuropeActive, aby dalej wzmacniać swoją pozycję jako centrum wiedzy o europejskim sektorze fitness i aktywności fizycznej poprzez dostarczanie wiarygodnych i rzetelnych danych rynkowych.
EHFMR 2022 obejmuje rok kalendarzowy 2021 i ujawnia, w jaki sposób sytuacja pandemiczna nadal wywierała wpływ na europejski rynek fitness w 2021 roku. Ponieważ rządy wprowadziły lockdown klubów fitness, który na większości rynków trwał do maja. Operatorzy stracili ponad 40% dni operacyjnych w 2021 roku.
Jednak w maju i czerwcu 2021 r. na większości europejskich rynków fitness możliwe było ponowne otwarcie, które trwało przez cały rok i pierwszy kwartał 2022 r. W tym czasie kolejne zobowiązania, takie jak wymogi “Covid Pass” i przepisy dotyczące odległości, były coraz bardziej łagodzone.
Według raportu:
- Liczba członków w Europie wzrosła o około 1 milion lub 2% z 55,2 miliona w 2020 roku do 56,3 miliona na koniec 2021 roku.
- 20 największych operatorów odnotowało wzrost liczby członków o 0,7 miliona lub 6% do 13,1 miliona w porównaniu z rokiem 2020.
- Trzy największe marki pod względem liczby członków na koniec 2021 roku to Basic-Fit (2 220 000 członków), RSG / McFit (1 691 000 członków) i PureGym Group (1 635 000 członków).
- Całkowicie z powodu długotrwałych blokad przychody spadły o 11,3% do około 17,1 mld EUR w porównaniu z rokiem 2020 (19,3 mld EUR).
- 15 największych europejskich operatorów fitness, mierzonych według przychodów, osiągnęło łączne przychody w wysokości 3,1 mld euro w 2021 roku.
- Całkowita liczba klubów fitness nieznacznie wzrosła z 63 059 w 2020 roku do 63 173 w 2021 roku (+0,2%).
W 2021 r. sfinalizowano 19 dużych transakcji fuzji i przejęć, co świadczy o ciągłym zainteresowaniu inwestorów nabywaniem udziałów w klasycznych, stacjonarnych firmach z branży fitness. Transakcje te podkreślają również, że operatorzy klubów będą nadal w centrum ekosystemu tego sektora w przyszłości.
Nowością w tegorocznym EHFMR jest obszerny rozdział poświęcony wynikom dedykowanego badania konsumenckiego EuropeActive przeprowadzonego na dużą skalę wśród 11 000 osób w 19 krajach w styczniu 2022 roku. Wyniki pokazały, że sektor szybko wraca na właściwe tory po zniesieniu większości ograniczeń dla klubów fitness i zdrowotnych.
Komentując raport, dyrektor generalny EuropeActive Andreas Paulsen powiedział:
“The European Health & Fitness Market Report stał się standardem dla badań rynkowych w sektorze fitness i aktywności fizycznej. Szczególnie w tym trudnym i transformacyjnym czasie dla naszego sektora potrzebujemy wiarygodnych danych, aby udowodnić wpływ COVID-19 na nasz sektor, a co ważniejsze, aby udowodnić pozytywny i istotny wpływ naszego sektora na społeczności w całej Europie. Chciałbym serdecznie podziękować Ambasadorowi EuropeActive Hermanowi Rutgersowi, naszym partnerom z Deloitte, naszym partnerom zbierającym dane na całym kontynencie, a także naszym hojnym sponsorom za to wielkie i ważne osiągnięcie w bardzo trudnym czasie. Jesteśmy pewni, że uda nam się zrealizować nasze ambicje, aby do 2030 r. mieć 100 milionów członków”.
Raport 2022 European Health & Fitness Market Report stanowi najbardziej kompleksowe opracowanie na temat europejskiego rynku zdrowia i fitnessu i służy jako cenne źródło informacji dla interesariuszy z branży. Projekt ten był możliwy dzięki hojnemu wsparciu:
Według raportu EuropeActive/Deloitte Market Report 2022 europejski sektor fitness obsługuje ponad 56,3 mln konsumentów, generuje 17,1 mld euro przychodów i składa się z około 63 000 obiektów.
Pełny raport jest dostępny (bez VAT) w cenie 399 EUR (członkowie EuropeActive tylko 199 EUR) i można go zamówić za pośrednictwem Centrum Wiedzy EuropeActive.