fit.pl mobile logo

Najnowszy raport Deloitte i EuropeActive na temat europejskiego rynku fitness

W środę 6 kwietnia 2022 roku EuropeActive zaprezentowała kluczowe wnioski z raportu 2022 European Health & Fitness Market Report (EHFMR) w ramach 9. Europejskiego Forum Zdrowia i Fitnessu (EHFF), które odbyło się na żywo w Kolonii w Niemczech, z udziałem ponad 400 uczestników.

Raport jest jedenastą wspólną publikacją z Deloitte i odzwierciedla wysiłki EuropeActive, aby dalej wzmacniać swoją pozycję jako centrum wiedzy o europejskim sektorze fitness i aktywności fizycznej poprzez dostarczanie wiarygodnych i rzetelnych danych rynkowych.

EHFMR 2022 obejmuje rok kalendarzowy 2021 i ujawnia, w jaki sposób sytuacja pandemiczna nadal wywierała wpływ na europejski rynek fitness w 2021 roku. Ponieważ rządy wprowadziły lockdown klubów fitness, który na większości rynków trwał do maja. Operatorzy stracili ponad 40% dni operacyjnych w 2021 roku.

Jednak w maju i czerwcu 2021 r. na większości europejskich rynków fitness możliwe było ponowne otwarcie, które trwało przez cały rok i pierwszy kwartał 2022 r. W tym czasie kolejne zobowiązania, takie jak wymogi “Covid Pass” i przepisy dotyczące odległości, były coraz bardziej łagodzone.

Według raportu:

  • Liczba członków w Europie wzrosła o około 1 milion lub 2% z 55,2 miliona w 2020 roku do 56,3 miliona na koniec 2021 roku.
  • 20 największych operatorów odnotowało wzrost liczby członków o 0,7 miliona lub 6% do 13,1 miliona w porównaniu z rokiem 2020.
  • Trzy największe marki pod względem liczby członków na koniec 2021 roku to Basic-Fit (2 220 000 członków), RSG / McFit (1 691 000 członków) i PureGym Group (1 635 000 członków).
  • Całkowicie z powodu długotrwałych blokad przychody spadły o 11,3% do około 17,1 mld EUR w porównaniu z rokiem 2020 (19,3 mld EUR).
  • 15 największych europejskich operatorów fitness, mierzonych według przychodów, osiągnęło łączne przychody w wysokości 3,1 mld euro w 2021 roku.
  • Całkowita liczba klubów fitness nieznacznie wzrosła z 63 059 w 2020 roku do 63 173 w 2021 roku (+0,2%).

W 2021 r. sfinalizowano 19 dużych transakcji fuzji i przejęć, co świadczy o ciągłym zainteresowaniu inwestorów nabywaniem udziałów w klasycznych, stacjonarnych firmach z branży fitness. Transakcje te podkreślają również, że operatorzy klubów będą nadal w centrum ekosystemu tego sektora w przyszłości.

Nowością w tegorocznym EHFMR jest obszerny rozdział poświęcony wynikom dedykowanego badania konsumenckiego EuropeActive przeprowadzonego na dużą skalę wśród 11 000 osób w 19 krajach w styczniu 2022 roku. Wyniki pokazały, że sektor szybko wraca na właściwe tory po zniesieniu większości ograniczeń dla klubów fitness i zdrowotnych.

Komentując raport, dyrektor generalny EuropeActive Andreas Paulsen powiedział:

“The European Health & Fitness Market Report stał się standardem dla badań rynkowych w sektorze fitness i aktywności fizycznej. Szczególnie w tym trudnym i transformacyjnym czasie dla naszego sektora potrzebujemy wiarygodnych danych, aby udowodnić wpływ COVID-19 na nasz sektor, a co ważniejsze, aby udowodnić pozytywny i istotny wpływ naszego sektora na społeczności w całej Europie. Chciałbym serdecznie podziękować Ambasadorowi EuropeActive Hermanowi Rutgersowi, naszym partnerom z Deloitte, naszym partnerom zbierającym dane na całym kontynencie, a także naszym hojnym sponsorom za to wielkie i ważne osiągnięcie w bardzo trudnym czasie. Jesteśmy pewni, że uda nam się zrealizować nasze ambicje, aby do 2030 r. mieć 100 milionów członków”.

Raport 2022 European Health & Fitness Market Report stanowi najbardziej kompleksowe opracowanie na temat europejskiego rynku zdrowia i fitnessu i służy jako cenne źródło informacji dla interesariuszy z branży. Projekt ten był możliwy dzięki hojnemu wsparciu:

Według raportu EuropeActive/Deloitte Market Report 2022 europejski sektor fitness obsługuje ponad 56,3 mln konsumentów, generuje 17,1 mld euro przychodów i składa się z około 63 000 obiektów.

Pełny raport jest dostępny (bez VAT) w cenie 399 EUR (członkowie EuropeActive tylko 199 EUR) i można go zamówić za pośrednictwem Centrum Wiedzy EuropeActive.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl