Nowy trend w branży fitness: Wellness 360°. Johnson Fitness & Wellness z pierwszą inwestycją w Niemczech

W ostatnich latach branża fitness przeszła ogromną transformację. Podczas gdy kiedyś skupiała się głównie na ćwiczeniach fizycznych i budowaniu masy mięśniowej, obecnie coraz większy nacisk kładziony jest na holistyczne podejście do zdrowia, znane jako "Wellness 360°". Ten trend wskazuje na połączenie fizycznych, psychicznych, emocjonalnych i duchowych aspektów zdrowia w jedno spójne podejście.
2023-10-25 00:00
Udostępnij
Nowy trend w branży fitness: Wellness 360°. Johnson Fitness & Wellness z pierwszą inwestycją w Niemczech

1. Holistyczne podejście do zdrowia

Wellness 360° nie koncentruje się tylko na ćwiczeniach. Obejmuje również dbanie o zdrową dietę, medytację, dbanie o zdrowy sen, a także praktyki takie jak joga czy tai chi. Wszystko po to, by człowiek czuł się dobrze zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

2. Technologia w służbie wellness

Nowoczesne technologie, takie jak aplikacje do śledzenia snu, ćwiczeń czy medytacji, stają się nieodłącznym elementem tego trendu. Umożliwiają one monitorowanie postępów i dostosowywanie rutyny do indywidualnych potrzeb.

3. Nacisk na zdrowie psychiczne

Coraz więcej klubów fitness oferuje zajęcia związane z medytacją, mindfulness czy technikami relaksacyjnymi. W dobie wzrastającego stresu i szybkiego tempa życia, dbanie o zdrowie psychiczne jest równie ważne, co o fizyczne.

4. Indywidualne podejście

Każdy jest inny, dlatego programy Wellness 360° kładą nacisk na indywidualne podejście do każdej osoby. To nie tylko spersonalizowane plany treningowe, ale też dietetyczne, a nawet programy relaksacyjne.

5. Połączenie z naturą

Coraz więcej ludzi szuka sposobów na połączenie ćwiczeń z pobytem na świeżym powietrzu. Treningi na świeżym powietrzu, bieganie w lesie czy joga w parku stają się coraz popularniejsze.

Trend wellness zaczyna się coraz bardziej uwidazniać w branży fitness.

9 listopada nastąpi uroczyste otwarcie pierwszego sklepu Johnson Fitness & Wellness w Niemczech, położonego w samym sercu Berlina. Sklep będzie wyposażony w znane marki fitnessowe Johnson, takie jak Matrix, Horizon i Vision, a także Synca Wellness, oferująca na przykład wysokiej jakości fotele do masażu.

Jak informuje Joachim Beckert, Dyrektor ds. Sprzedaży Detalicznej w Johnson Health Tech.

„Nasi klienci chcą być aktywni i po prostu czuć się dobrze we własnej skórze. Chcą patrzeć w lustro z uśmiechem na twarzy i pozostać w formie, niezależnie od wieku. Chcą schudnąć kilka kilogramów, wzmocnić i zbudować masę mięśniową, dbać o serce... to najczęstsze pragnienia, a naszą misją jest wskazanie konkretnej drogi, by stały się one rzeczywistością. Towarzyszymy im w tym procesie, opierając się na całościowym podejściu: circle of well-being.”

Doświadczenia klientów, będą zorganizowane zgodnie z zasadą czterech etapów na drodze do większej witalności i aktywnego, zdrowszego życia: Motywacja, Aktywność, Relaks i Odnowa.

Na początek profesjonalna analiza ciała, stanowiąca punkt wyjścia do motywacji, by konsekwentnie pracować nad sobą. Następnie wybór odpowiedniego sprzętu do ćwiczeń, by jak najszybciej osiągnąć swój cel. Po treningu obowiązkowy relaks i masaż ciała.

Jesteśmy ciekawi czy nowy trend dotrze do polski, a inwestorzy zaczną tworzyć dedykowane kluby i studia stawiające na wellness.

Trend Wellness 360° to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie społeczeństwa na holistyczne podejście do zdrowia. W dobie cyfryzacji i przyspieszonego trybu życia, ludzie szukają harmonii i równowagi w każdym aspekcie swojego życia. Branża fitness, idąc za tym zapotrzebowaniem, dostosowuje się do nowych wymagań, oferując klientom kompleksowe rozwiązania na miarę XXI wieku.