Zawód trener personalny a promocja w internecie

Jak skutecznie zdobywać klientów z pomocą internetu jako trener personalny? Poniżej kilka sprawdzonych porad
2020-05-25 00:00
Udostępnij
Zawód trener personalny a promocja w internecie

Przede wszystkim social media

Zacznijmy od podstaw. Profile na Facebook i Instagram są obowiązkowe i nie jest to dla nikogo zaskoczeniem. Samo prowadzenie to jednak za mało i jest tu kilka często powtarzanych błędów. Sprawdźmy co możesz robić lepiej.

Facebook i Instagram tną zasięgi. To znaczy że twój post nie dociera do wszystkich obserwujących. Dalej trafiają się popularniejsze posty, które złapią efektu viralu i wypracują duże zasięgi. To jednak zdarzy się co jakiś czas. Na co dzień z zasięgami może nie być tak różowo. Nie ma się co na to obrażać tylko trzeba dostosować.

Promuj każdy dodany post. Ustal konkretną kwotę, jaką będziesz przeznaczał na takie działanie. Nie musi być duża, ważne by robić to systematycznie. Post dotrze do większej liczby osób, zwiększysz szanse na zdobycie nowych obserwujących oraz na zwiększenie zasięgów.

Dobrze sprawdzają się materiały video czy to na osi czasu czy w stories. Na pewno zauważyłeś że po odświeżeniu szaty graficznej Facebook dużo mocniej promuje stories. Wykorzystaj to.

Reklama - co się sprawdzi

Jaka reklama sprawdzi się przy promocji? Poruszyliśmy temat promocji samych postów, ale to bardziej reklama na budowę zasięgu i profilu. Jakie masz opcje jeśli aktywnie szukasz nowych klientów?

Reklama tekstowa w Google Ads będzie się różnić mocno zależnie od miasta. W dużych miastach na hasła typu "trener personalny wrocław" i podobne musisz liczyć się z kosztem za kliknięcie na poziomie 1-2zł i więcej. W małych i średnich miastach ten koszt będzie niższy (ale będzie też niższa liczba wyszukiwania takich fraz).

Dobrze powinny sprawdzić się reklamy na Facebook oraz Instagram. Pozwolą one odpowiednio dobrać grupy odbiorców według wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania. Powiedzmy, że jeden z twoich potencjalnych klientów to kobiety chcące poprawić sylwetkę przed ślubem. Z pomocą reklam na Facebook dość łatwo dotrzesz do nich z reklamą dobierając odpowiednią grupę odbiorców.

Nie trzeba dużych budżetów by prowadzić reklamę na Facebooku, ale jeśli będziesz stosował najmniejszy możliwy budżet rzędu 100-200zł miesięcznie to nie będziesz miał efektów. Z doświadczenia przy różnych kampaniach reklamowych można powiedzieć, że kwota około 500zł miesięcznie to rozsądne minimum.

Możesz testować wiele grup odbiorców jednocześnie. Duża zaleta to możliwość wykorzystania tych samych grup w ramach Facebooka oraz Instagrama. To znacznie ułatwia działania, podpowiada specjalista z agencji https://carted.pl.

Wielki nieobecny - strona internetowa

Strona internetowa, nawet w formie wizytówki, jest obowiązkowa. Tymczasem wielu trenerów skupia się tylko na profilach w social media, często nawet kierując swoją domenę na taki profil.

To błąd. Dobrze przygotowana strona daje ci możliwość pełnej kontroli zamieszczanych treści. Masz także szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie - czy to ma sens?

Zależy jaki jest twój cel i budżet na działania. Na pewno priorytet to media społecznościowe i promocja (reklama) na tych kanałach. Jeśli jednak chcesz poszerzyć działania to tak, warto skupić się na pozycjonowaniu strony internetowej. Jak wspomnieliśmy, wielu trenerów w ogóle nie zakłada swoich stron internetowych, przez co nawet w większych miastach masz szansę się przebić.

Wizytówka Google Moja Firma

Jeśli masz zarejestrowaną działalność gospodarczą to wypełnij profil w Google Moja Firma. Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje, dodaj zdjęcia. Dodatkowo pamiętaj o zdobyciu pozytywnych opinii - najlepiej poprosić o nie zadowolonych klientów.

Dzięki temu będziesz miał szanse pojawiać się w wynikach lokalnych na mapach Google i zdobyć nowe zapytania.

Buduj wizerunek pomagając innym

Na początku wspomnieliśmy o budowie wizerunku z pomocą social media. Dobrym uzupełnieniem takich działań jest pomoc innym online i dzielenie się wiedzą. Przykładowo ktoś na forum czy w komentarzach pod artykułem zadaje pytanie związane z treningiem i udzielasz odpowiedzi. Zrzuty ekranu z co ciekawszych pytań i odpowiedzi możesz od razu umieszczać np. w swoich stories na Facebooku i Instagramie.

Jak znaleźć takie dyskusje? Z pomocą narzędzi typu Brand24 czy SentiOne, które śledzą zmiany w social mediach, na forach i stronach internetowych. Zakładasz odpowiednie powiadomienia i jeśli pojawi gdzieś dyskusja z danym hasłem to będziesz się mógł do niej przyłączyć.

Podsumowując

Konkurencja na rynku trenerów personalnych jest spora, ale nadal masz szansę się przebić. Potrzebna jest przede wszystkim przemyślana strategia budowy swojej marki osobistej z pomocą social media. Przydadzą się też działania reklamowe, choćby w podstawowym zakresie. Wszystko możesz uzupełnić poprzez promocję swojej strony internetowej oraz aktywne udzielanie się w dyskusjach i dzielenie się wiedzą.