Czym się charakteryzuje miłość dojrzała?

Dla każdego z nas miłość może być nieco czymś innym, może być wyrażana w inny sposób, każdy z nas, ma swoją własną definicję miłości
fit.pl
2011-06-06 00:00
Udostępnij
Czym się charakteryzuje miłość dojrzała?
Psycholodzy jednak, nieodmiennie starają się włożyć w pewne ramy zjawiska i uczucia z jakimi spotykamy się na co dzień. I tak, wyodrębnili pewne elementy, którymi charakteryzuje się miłość dojrzała. Dojrzała, nie oznacza, że przychodzi w pewnym wieku, a że jest dojrzałym, świadomym uczuciem.

Oto czym charakteryzuje się miłość dojrzała:

1. Koncentracja uwagi na partnerze
Troszczymy się o jego dobro, akceptujemy takim, jaki jest, nie projektujemy swoich potrzeb, potrafimy wstrzymać się od oceny zachowania, nie wymagamy od partnera spełnienia własnych pragnień
2. Zgoda na odmienność
Szanujemy odmienną osobowość partnera, potrafimy czerpać z jego doświadczeń
3. Poznajemy drugą osobę
uczymy się jakie są jego wartości, co jest cenne, nie oceniamy, nie porównujemy, jesteśmy ciekawi, zainteresowani wnętrzem partnera
4. Zainteresowanie
Zamiast frustracji wynikającej z odmiennych cech charakteru, pojawia się fascynacja odmiennością, zainteresowanie, wspólne doświadczanie, bycie otwartym na partnera

Ręka w górę: kto kocha dojrzale?

 

więcej: Maciej Bennewicz „Miłość toksyczna, miłość dojrzała. Coaching relacji”

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl
 
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.