Ponad 60% Polaków reprezentujących różne grupy zawodowe uważa, że osoba otyła jest leniwa i tylko ok. 15% ankietowanych charakteryzuje osobę z nadwagą jako kompetentną. Najbardziej radykalna w ocenianiu pracowników z otyłą sylwetką jest kadra zarządzająca. – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie organizatorów programu „Chitinin Extra. Lżej w pracy”
fit.pl
2010-06-30 00:00
Udostępnij
Otyły dłużej szuka pracy
Największy odsetek ankietowanych oceniających osoby otyłe jako leniwe to kadra zarządzająca (66%). Jednocześnie tylko 12,2% z nich przypisuje pracownikowi z nadwagą cechę „kompetentna”.

Również wysoki procent pracowników umysłowych, handlowców, robotników i właścicieli określił osoby otyłe jako leniwe. Nie więcej niż 20,3% przedstawicieli tych grup zawodowych ocenia osoby z nadwagą jako kompetentne.

Osoby otyłe mogą mieć problem ze znalezieniem pracy. Otyłość jest przyczyną wielu chorób, dlatego pracodawcy postrzegają pracowników z nadwagą jako mniej efektywnych, rzadziej będących w pracy. Troska o szczupłą sylwetkę staje się nie tylko elementem dbania o własne zdrowie, ale także o karierę zawodową. – mówi lek. med. Maciej Chylak, ekspert programu „Chitinin Extra. Lżej w pracy”.

Oty%C5%82y%20d%C5%82u%C5%BCej%20szuka%20pracy%20-%20lenistwo

Próbując wyjaśnić wyniki badania może nasunąć się wniosek, że sylwetka pełni ważną funkcję przy doborze pracowników. Niektórzy pracodawcy mogą zastanawiać się, czy pracownik nie potrafiący zadbać o własną sylwetkę, będzie w stanie sprostać innym wyzwaniom zawodowym. – mówi Edyta Bodzińska, Product Manager, Krotex-Poland Sp. z o.o.

Oty%C5%82y%20d%C5%82u%C5%BCej%20szuka%20pracy%20-%20kompetentna

www.fit.pl
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.