fit.pl mobile logo

Jaka jest współczesna mama?

W ramach tegorocznej edycji akcji „Mama wraca do pracy”, której patronuje marka Bebilon 2, respondentki zostały poproszone o odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji czasu. Po raz pierwszy organizatorzy akcji sprawdzali, czy obecne i przyszłe mamy są zorganizowane i jak hierarchizują swoje zadania. Pytaliśmy także o to, jak planują swój dzień i czy mają czas dla siebie – a jeżeli tak, to na co go przeznaczają
mama-wraca dopracyTo już trzecia edycja akcji „Mama wraca do pracy”. Ankietowane odpowiadały na pytania zamknięte jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru. Tak jak w poprzednich edycjach, wyniki zebrał i przeanalizował Instytut MillwardBrown SMG/KRC.

Z zegarkiem w ręku?

Czy i jak mamy planują swój dzień? To najważniejsze pytanie tegorocznej edycji akcji „Mama wraca do pracy”. Ankieta zgromadziła informacje o tym, czy i jak mamy organizują agendę swojego dnia, ile czasu w ciągu dnia mają dla siebie i czym wtedy się zajmują. Pytaliśmy również o życiowe priorytety przed narodzinami dziecka i ich weryfikację po narodzinach dziecka. Sprawdzaliśmy, czy zdaniem mam praca ma wpływ na podjęcie decyzji o posiadaniu dziecka i kiedy w życiu kobiety jest najlepszy czas na macierzyństwo. Znaleźliśmy również odpowiedź na pytanie o wpływ decyzji o powrocie do pracy na dziecko. Dzięki ankiecie dowiedzieliśmy się również, jakimi mamami chcą być Polki oraz czy myślą o powiększeniu rodziny.

Z planowaniem za pan brat

66% kobiet organizuje swój czas. Dlaczego? Ponieważ chcą czuć się bezpiecznie (49%) i mieć więcej czasu dla rodziny (29%). Najważniejsza podczas planowania dnia jest opieka nad dzieckiem – tak deklaruje 89% ankietowanych mam. 63% mam spędza z dzieckiem więcej niż 6 h dziennie. Czy w planie dnia mamy uwzględniają czas dla siebie? Tylko 10% kobiet wskazało, że wygospodarowanie chwili dla siebie w ciągu dnia jest dla nich ważne.

Czas dla siebie

Mniej niż 1 godzinę dziennie dla siebie ma 58% pytanych mam. Czym najczęściej się zajmują, gdy już wygospodarują wolną chwilę? Okazuje się, że czują się bardziej zobligowane do troski o dom, niż wskazywałyby na to ich wstępne deklaracje. Podczas gdy 40% wskazuje obowiązki domowe jako ważne kryterium planowania dnia, aż 78% z nich faktycznie wykonuje w wolnym czasie prace domowe, takie jak: sprzątanie, pranie, gotowanie. 33% ankietowanych mam przeznacza swój wolny czas na sen, 29% spotyka się z przyjaciółmi, a tylko 26% mam poświęca go na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.

Życiowe priorytety

Kobiety zakładając rodzinę spodziewają się zmian w swoim życiu – czy jednak zmiany są aż tak duże jak początkowo zakładały? Okazuje się, że zarówno przed zajściem w ciążę, jak i w po tym wydarzeniu dla mam życiowym priorytetem pozostaje rodzina (79% kobiet przed zajściem w ciążę stawia ją na pierwszym miejscu; po założeniu rodziny najważniejsza jest aż dla 90% badanych). Pieniądze przed decyzją o zajściu w ciążę były ważne, bądź też najważniejsze dla 29% ankietowanych, zaś wśród kobiet w ciąży i posiadających rodzinę odsetek ten wzrasta do 41%. Wraz z decyzją o macierzyństwie zmienia się także stosunek do pracy. 63% kobiet wskazało pracę jako jeden z ważniejszych elementów życia przed zajściem w ciążę. Znaczenie pracy jednak zmniejsza się po podjęciu decyzji o macierzyństwie – 47% młodych mam wskazało ją jako życiowy priorytet.

Sytuacja mam wracających do pracy

Wyniki badania wskazują, że 1/3 ankietowanych mam wróciła do pracy po narodzinach dziecka (33%). Wśród kobiet, które nie wróciły jeszcze do aktywności zawodowej 18% respondentek nadal przebywa na urlopie macierzyńskim, 10% – na urlopie wychowawczym, a 7% na zwolnieniu lekarskim. 27% młodych mam aktualnie nie jest zatrudnionych. 64% ankietowanych ma jedno dziecko, 24% dwoje. Z badania dowiadujemy się, że 59% Polek chce mieć więcej dzieci, ale 23% nie chce powiększać rodziny. Dlaczego? 60% z nich deklaruje, że jest szczęśliwa w takiej sytuacji, w jakiej jest i dlatego nie decyduje się na kolejnego potomka. 1/3 ankietowanych uważa, że utrzymanie dziecka jest zbyt drogie, a kolejne 29%, że nie ma odpowiednich warunków finansowo-mieszkaniowych.

Dlaczego mamy wracają do pracy?

Najwięcej mam, bo aż 71%, decyduje się na ponowne podjęcie pracy zawodowej, po to, by podreperować domowy budżet. 38% potrzebuje rozwoju zawodowego, a dla 35% praca jest źródłem satysfakcji i spełnienia. Pytaliśmy mamy również o to, jakie mają wyobrażenia związane z powrotem do pracy i z rozłąką z dzieckiem i jak weryfikują się one po przyjściu malucha na świat. 65% pytanych mam będących w ciąży deklarowało, że obawia się pogorszenia relacji z dzieckiem po powrocie do pracy. Okazuje się, że opinie doświadczonych mam odwracają tę statystykę - 62% mam, które wróciły do pracy, twierdzi, że ich relacja z dzieckiem się polepszyła. Podobnie jest z lękiem przed zbyt małą ilością czasu poświęcaną dziecku po powrocie do pracy – 58% kobiet w ciąży właśnie tego się obawia, a dokładnie tyle samo kobiet, które wróciły do pracy uważa, że od powrotu bardziej cieszą się ze wspólnie spędzanego czasu.

Powrót do pracy a karmienie dziecka

Dla 74% mam powrót do pracy związany będzie z wprowadzeniem do diety dziecka mleka modyfikowanego, natomiast 69% kobiet, które już wróciło do pracy, ma tę zmianę za sobą. Kobiety będące pierwszy raz w ciąży w większości chciałyby karmić piersią (90%), a 39% deklaruje chęć karmienia dziecka mlekiem modyfikowanym. Różne czynniki, chociażby takie jak brak pokarmu w piersiach lub alergia dziecka, sprawia, że rzeczywistość wygląda nieco inaczej: 69% obecnych mam karmi swoje dziecko mlekiem modyfikowanym, a 38% piersią.

www.dziecko.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl