Mamo, nie chcę do przedszkola! Ilu rodziców każdego dnia słyszy od swoich pociech narzekania przez łzy a czasem spazmatyczną prośbę o pozostanie w domowych pieleszach. Dlaczego tak się dzieje i co zrobić, by maluch ochoczo wstawał z myślą o przedszkolu?
fit.pl
2014-10-15 00:00
Udostępnij
Kryzysowy przedszkolak
dziecko przedszkoleJest kilka powodów, dla których dziecko odmawia uczęszczania do przedszkola:

W pierwszym dniu mogło wydarzyć się coś, co odmieniło jego myślenie o przedszkolu lub po prostu z jakiego powodu, nie kojarzy go jako przyjazne miejsce (zmorą naszego dzieciństwa w przedszkolu były: gorące mleko z kożuchem, zupa mleczna lub surowa wychowawczyni) warto zatem zapytać dziecko, co w przedszkolu podoba się lub nie podoba dziecku, może zostało wyśmiane odrzucane przez kolegów, nie lubi konkretnego obiadu w szkole lub uprzedził się do krzyczącej pani.

Drugim powodem, dla którego dziecko odmawia chodzenia do przedszkola jest po prostu zbyt wczesne "odcięcie pępowiny". Dzieci nie czują się na siłach współistnieć kilka godzin wśród obcych ludzi bez mamy i taty. Trzecim - to również ukryte obaw rodziców, jak maluch poradzi sobie sam bez nich i nieświadome przenoszenie tych emocji na dziecko.

Co zatem zrobić?

Jeśli nadal chcemy, by dziecko uczęszczało do przedszkola, trzeba reagować szybko zanim maluch na dobre się zniechęci.

Jeśli uda Ci się zlokalizować problem na podstawie rozmowy z dzieckiem warto porozmawiać z nauczycielami w przedszkolu. Nawet jeśli dziecko nie będzie chętne do rozmowy trzeba zrobić wywiad środowiskowy nauczyciel najlepiej oceni postawę dziecka w przedszkolu z kim lubi się bawić, co lubi a czego nie lubi jeść. Może pierwsza kłótnia o zabawkę lub znienawidzona brukselka w przedszkolnej stołówce wywołują w dziecku paniczny strach.

Jeśli możesz dziecku poświęcić więcej czasu, wybierz się w nim do przedszkola i zostań na choćby 30 minut, pozwól by w Twojej obecności się zaaklimatyzowało, być może twoja obecność bardzo go ośmieli w zabawach z rówieśnikami lub podczas nauki. Jeśli, Ty nie możesz, poproś babcię lub dziadka, za którymi dziecko przepada.

 

dziecko przedszkole2Oswajaj przedszkole

Dziecko w przedszkolu często czuje się obce, bo nie ma ukochanej babci, mamy taty, ulubionych zabawek i własnego pokoju. Dlatego pozwalajcie malcowi zabierać ze sobą ulubioną książeczkę, założyć sweterek od babci, wziąć ulubioną przytulankę lub samochodzik. Przyjazne dziecku przedmioty również w przedszkolu będą działamy, jak szczęśliwy talizman.

Jak ułatwić dziecku pobyt w przedszkolu?
  • Nie przedłużaj rozstań, całus i przytulaniec wystarczą, jeśli będziesz podkreślać , jak bardzo będziesz tęsknić, dziecko poczuje, ze przedszkole także dla Ciebie jest trudnym przeżyciem. Warto zachęcać dziecko słowami: Kochanie koleżanki czekają, jak już idę do pracy, wrócę , gdy skończy się podwieczorek w przedszkolu, a Ty w tym czasie przygotujesz dla mnie wspaniały rysunek i na pewno będziesz dobrze się bawił z przyjaciółmi.
  • Opowiadaj co dziś będzie działo się w przedszkolu, być może nie warto przegapić tego dnia bo będzie pan policjant, strażak, albo dziecko nauczy się nowej piosenki, która koniecznie chce usłyszeć mama.
  • Warto rozmawiać z dzieckiem na temat przedszkola i podkreślać jak sympatyczne jest to miejsce, bądź wiarygodny i powiedz, jak Ty sam kiedyś chodziłeś do przedszkola, co z niego pamiętasz, co Ci się podobało, jak wspominasz kolegów.

W pierwszych tygodniach uczęszczania dziecka w przedszkolu wcześniej odbieraj dziecko. Niech stopniowo aklimatyzuje się w nowym środowisku. Być może któregoś dnia chętnie będzie chciało zostać do końca? Postaraj się nie spóźniać po dziecko, żaden maluch nie polubi przedszkola, w którym zostaje najdłużej sam!

www.dziecko.fit.pl
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.