Ponad dwa lata po tym, jak krajobraz branży fitness został na zawsze zmieniony, widzimy uspokajające oznaki poprawy. Raport Globalny IHRSA 2022 koncentruje się na tym, jak różne regiony poradziły sobie z kryzysem i powoli wracają do normalności. Podkreśla kilka przełomowych osiągnięć, w tym rosnący wpływ Global Health and Fitness Alliance (GHFA). Odnotowuje także liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą.
Według badania przeprowadzonego przez IHRSA, więcej niż jeden na pięciu Amerykanów (21,8%) był w 2021 roku klientem klubu fitness lub studia. W sumie jest to 66,5 miliona konsumentów. Oznacza to wzrost o 3,8% w ciągu ostatnich dwóch lat, co jest, zdaniem twórców raportu, potwierdzeniem znaczenia naszej branży mimo COVID.
Społeczność, jakość zajęć prowadzonych w obiektach oraz szeroka oferta doświadczeń w klubach i studiach są wartościami krytycznymi dla konsumentów. Jak już wszyscy wiemy, nic nie może całkowicie zastąpić doświadczenia z treningu w realnym świecie.
Branża fitness jest głównym mechanizmem napędowym globalnej działalności gospodarczej. Gospodarka zawdzięcza jej ponad 100 miliardów dolarów wpływów, 10 milionów miejsc pracy i znaczną poprawę ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia.
W raporcie IHRSA przedstawiono analizy regionalne. Pokazują one, w jaki sposób niektórzy gracze w branży restrukturyzują się i wprowadzają innowacje, aby przyspieszyć swój rozwój.
Ameryka Północna
Powrót do normalności w regionie Ameryki Północnej jest rozłożony w czasie. Głównie ze względu na różne ograniczenia, wyłączenia, wymagania dotyczące szczepionek i dostęp do dotacji w przypadku pandemii. Jednak cały ten region odniósł sukces w budowaniu działań prozdrowotnych i promowaniu znaczenia aktywności fizycznej dla ogólnego dobrego samopoczucia.
Fitness Industry Council of Canada intensywnie lobbował w celu wsparcia Bill C-2. Jest to ustawa, która oferuje szereg korzyści i programów, aby pomóc pracownikom i firmom stojącym w obliczu większych trudności, gdy kolejna odmiana wirusa zaczęła się rozprzestrzeniać. Ustawa została uchwalona pod koniec 2021 roku. Eksperci mają nadzieję, że pomoże ona w pobudzeniu szacowanego na 7% wzrostu branży w tym roku.
Tymczasem w Stanach Zjednoczonych IHRSA i National Health & Fitness Alliance zwiększyły wpływ branży i uruchomiły inicjatywy mające na celu zwiększenie działań prozdrowotnych. W Stanach Zjednoczonych niektóre sieci fitness odnotowały w tym roku znaczny wzrost liczby członków:
Planet Fitness poinformował, że w pierwszym kwartale 2022 sprzedaż wzrosła o 15,9% (czyli 196 milionów dolarów). Stanowiło to 961 milionów dolarów w porównaniu do 765 milionów dolarów w okresie poprzednim.
Blink Fitness poinformował, że marzec 2022 roku był najlepszym miesiącem sprzedażowym w historii firmy. Liczba wizyt w obiektach za marzec 2022 roku odnotowała dwucyfrowe wzrosty w porównaniu z marcem 2019 roku.
Life Time poinformował, że członkostwa wzrosły o 23,8% w I kwartale 2022 roku.
Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA)
Wydarzenia branżowe – IHRSA SMART Summit i FIBO, oba zorganizowane w Niemczech – pokazały, że odporność na kryzys i optymizm nadal są obecne wśród europejskich profesjonalistów branży fitness. Ponadto, działania prozdrowotne i promocja aktywności fizycznej zyskały poparcie służby zdrowia w Europie. We Włoszech Ministerstwo Zdrowia zgodziło się na inicjatywę ANIF Eurowellness. Zachęca ona lekarzy rodzinnych do zalecania aktywności fizycznej swoim pacjentom. To projekty pilotażowe prowadzone w regionach: Emilia Romagna, Veneto, Lombardia, Piemont i Umbria.
Sukcesy, jakimi może pochwalić się Europa:
Francja – w 2021 roku powstało 81 nowych klubów. Kraj jest zdominowany przez duże nisko- i średniokosztowe franczyzy lub częściowo franczyzowe podmioty.
Hiszpania to jeden z najbardziej dotkniętych krajów podczas pandemii. Hiszpania dobrze radziła sobie w 2021 roku. Odnotowała wzrost członkostwa o 12%, co dało 4,8 mln klientów. Ogólne przychody rynku wzrosły o ponad 18%.
Skandynawia to region europejski o najwyższym wskaźniku penetracji.
Niemcy – spadek zaledwie o 0,5% obiektów w stosunku do poziomów z 2020 roku. Jest to dużym osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że kluby były zamknięte przez sześć miesięcy w 2021 roku.
– Tegoroczna edycja dostarcza kilku przełomowych informacji. Pokazuje większy wpływ Global Health & Fitness Alliance (GHFA), dalsze wychodzenie z globalnego kryzysu pandemicznego, liczne fuzje i przejęcia, które wstrząsnęły branżą, oraz zwraca uwagę na inne problemy, z którymi borykają się profesjonaliści branży fitness i przedsiębiorcy na całym świecie – mówi Jim Schmaltz, redaktor naczelny CBI.