22 sierpnia rozpocznie się już druga edycja targów KIELCE SPORT – LATO. Jak wyglądać będzie tegoroczna wystawa?
Grzegorz Figarski, dyrektor Targów Branży Sportowej i Outdoorowej KIELCE SPORT – LATO: Targi KIELCE SPORT-LATO adresowane są do przedstawicieli branży sportowej oraz do miłośników aktywnego wypoczynku. Podobnie jak w roku ubiegłym na naszych gości czekać będzie przede wszystkim najnowocześniejszy i najmodniejszy sprzęt, którego linia prezentowana będzie na przyszły sezon. Tutaj można będzie zapoznać się z rynkowymi nowościami począwszy od sportów rowerowych, poprzez wspinaczkę, gry zespołowe, aż po gimnastykę artystyczną. Cały pawilon poświęcony będzie także branży outdoorowej. Jednak wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wystawców i zwiedzających podczas tej edycji postanowiliśmy pójść o krok dalej. Jako integralna część wystawy od 22 do 24 sierpnia w halach Targów Kielce odbędzie się także Salon Fitness, Wellness & SPA. Ten rodzaj aktywnego wypoczynku zdobywa bowiem coraz więcej zwolenników, co powoduje z kolei, że branża bardzo dynamicznie się rozwija. Dlatego na targi zapraszamy także salony SPA, kluby fitness, hotele czy siłownie. Salon Fitness zawsze znajdował się w zakresie branżowym naszej wystawy, ale ze względu na rosnące zainteresowanie właśnie tą branża, postanowiliśmy go bardziej wyeksponować.
Czym wyróżniają się kieleckie targi sportowe? Czy nadal pozostawiają daleko w tyle podobne imprezy organizowane w Polsce?
– LATO SPORT to bez wątpienia największa impreza branżowa na polskim rynku targowym. Mimo, że w Polsce istnieje kilka wystaw o podobnej tematyce, to są to imprezy o węższym zakresie branżowym – można powiedzieć wyspecjalizowane w jednej dziedzinie np. fitness. Biorąc pod uwagę opinie wystawców biorących udział w kieleckich targach, myślę, że dwie imprezy sportowe, organizowane dwa razy – w cyklu ZIMA-LATO, są wystarczające zarówno dla producentów czy dystrybutorów sprzętu.
Jakie atrakcje towarzyszyć będą tegorocznej wystawie? Czy będą one przeznaczone zarówno dla wystawców jak i zwiedzających?
– Tak jak podczas targów w 2007 roku oraz zimowej edycji, imprezie towarzyszyć będzie pokaz mody sportowej. To najlepszy sposób na zapoznanie się z najnowszymi trendami i kolekcjami LATO 2009. Ta forma prezentacji jest najbliższa zwiedzającym, którzy chcą wiedzieć, co będzie modne i potrzebne sportowcowi w następnym sezonie, ale także wystawcom, którzy w bardzo atrakcyjny sposób mogą przedstawić swoje najnowsze produkty. Ale to nie wszystko. Na każdym stoisku każdy znajdzie coś dla siebie – nie zabraknie bowiem dużej liczby gadżetów i akcesoriów, takich jak: okulary, lornetki czy mapy, kaski, turystyczne naczynia, systemy GPS, wyposażenie ratownictwa górskiego, ochraniacze, liczniki kilometrów, komputery rowerowe oraz stroje na każde warunki atmosferyczne. Ponadto przez wszystkie trzy dni wystawy na terenie targowym stać będzie ścianka wspinaczkowa, z której skorzystać będą mogli wszyscy chętni. Specjalnie dla naszych gości powstanie także kort do gry w speedmintona, który jest najlepszą kombinacją cech badmintona i tenisa. Mimo, że jeszcze mało znana w Polsce, to nowa dyscyplina błyskawicznie zdobyła już uznanie na całym świecie. Gra stała się jedną z ulubionych między innymi mistrzyni Marii Sharapovej.
Dlaczego warto przyjechać właśnie do Kielc?
– Targi Kielce to ośrodek z szesnastoletnią tradycją, a organizacją targów zajmuje się fachowy zespół pracowników biegłych w dziedzinie, której dotyczy wystawa. Podczas imprez w stolicy województwa świętokrzyskiego panuje niepowtarzalna atmosfera spotkań biznesowych i towarzyskich. W 2007 roku uzyskaliśmy 20.5% udziału w polskim rynku targowym, a to dało firmie pozycję wicelidera polskiego rynku targowego. Ale jeśli chodzi o samą wystawę to SPORT-LATO stanowi doskonałą okazję do nawiązania kontaktów pomiędzy producentami, importerami i dystrybutorami, a także osobami prowadzącymi hurtownie i sklepy. Ideą Targów Branży Sportowej i Outdoorowej SPORT - LATO 2008 jest chęć promowania zdrowego, a przynajmniej zdrowszego trybu życia.