Nie musimy sami doświadczać nieuprzejmości innej osoby, wystarczy, że jesteśmy świadkami konfliktu innych współpracowników - twierdzi Rhona Flin, profesor psychologii na Uniwersytecie Aberdeen.
Z jej badań wynika, że nieuprzejmość może stwarzać poważne zagrożenie, jeśli zespół pracuje w zamkniętym pomieszczeniu, takim jak sala operacyjna. Tam każdy błąd może narażać zdrowie i życie pacjenta.
Podczas ankiety przeprowadzonej wśród 391 członków personelu medycznego biorącego udział w operacjach 66 proc. osób przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy doświadczyły agresywnego zachowania ze strony pielęgniarek, natomiast 53 proc. ze strony chirurgów.
- W środowisku chirurgicznym od całego zespołu wymaga się wysokiego poziomu koncentracji na wykonywanym zadaniu - mówi Flin, dodając, że niegrzeczne zachowanie zwiększa ryzyko popełnienia błędu podczas operacji.
Źródło: PAP
www.fit.pl
Konflikty w pracy ci nie służą!
Naukowcy z Uniwersytetu Aberdeen są przekonani, że brak uprzejmości w pracy nie tylko burzy harmonijną atmosferę, ale także przyczynia się do częstszego popełniania przez pracowników pomyłek. Jest to szczególnie niebezpieczne jeśli miejscem pracy jest sala operacyjna. O ich wynikach badania pisze "British Medical Journal"