Naukowcy z Uniwersytetu Aberdeen są przekonani, że brak uprzejmości w pracy nie tylko burzy harmonijną atmosferę, ale także przyczynia się do częstszego popełniania przez pracowników pomyłek. Jest to szczególnie niebezpieczne jeśli miejscem pracy jest sala operacyjna. O ich wynikach badania pisze "British Medical Journal"
fit.pl
2010-07-14 00:00
Udostępnij
Konflikty w pracy ci nie służą!
Nie musimy sami doświadczać nieuprzejmości innej osoby, wystarczy, że jesteśmy świadkami konfliktu innych współpracowników - twierdzi Rhona Flin, profesor psychologii na Uniwersytecie Aberdeen.

jobseeker

Z jej badań wynika, że nieuprzejmość może stwarzać poważne zagrożenie, jeśli zespół pracuje w zamkniętym pomieszczeniu, takim jak sala operacyjna. Tam każdy błąd może narażać zdrowie i życie pacjenta.
 

Podczas ankiety przeprowadzonej wśród 391 członków personelu medycznego biorącego udział w operacjach 66 proc. osób przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy doświadczyły agresywnego zachowania ze strony pielęgniarek, natomiast 53 proc. ze strony chirurgów.

- W środowisku chirurgicznym od całego zespołu wymaga się wysokiego poziomu koncentracji na wykonywanym zadaniu - mówi Flin, dodając, że niegrzeczne zachowanie zwiększa ryzyko popełnienia błędu podczas operacji.

Źródło: PAP

www.fit.pl