Według najnowszych badań przedstawionych przez naukowców z Holandii picie kawy i herbaty może zmniejszać ryzyko chorób serca
fit.pl
2010-06-22 00:00
Udostępnij
Mała czarna dobra dla serca
women coffeeWpływ kawy na organizm ludzki badała profesor Yvonne Van der Schouw wraz z zespołem z Julius Center for Health Sciences and Primary Care na Uniwersytecie Medycznym w Utrechcie. W badaniu udział wzięło 37 514 uczestników. Badanie trwało aż 13 lat. Stan zdrowia ochotników badano za pomocą ankiet.

Naukowcy podkreślają, że w badaniach musieli również wziąć pod uwagę dietę, jaką stosują osoby pijące kawę i herbatę. Mianowicie osoby pijące kawę stosują mniej zdrową dietę od osób, które piją herbatę.

Wyniki badań pokazały, że u osób, które spożywają 6 filiżanek herbaty dziennie ryzyko chorób serca zmniejsza się o 36% w porównaniu do osób, które piją mniej niż jedną filiżankę dziennie.

Picie 3-6 filiżanek herbaty dziennie zmniejsza o 45% ryzyko śmierci z powodu choroby serca. Natomiast picie dwóch filiżanek kawy dziennie zmniejsza ryzyko chorób serca o 20%.

Naukowcy podkreślają, że w trakcie badań nie zaobserwowali wpływu picia kawy czy herbaty na ryzyko wystąpienia zawału.

Naukowcy są zdania, że wpływ obu napojów na zdrowie jest związane z działanie antyoksydantów. W herbacie zawarte są flawonoidy, zmniejszające najprawdopodobniej ryzyko chorób serca. Jednak dokładny mechanizm ich działania nie jest znany.

www.fit.pl

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.