.jpg)
Święto wiosny zajmuje w karierze Chouinard miejsce szczególne. Reinterpretacja najsłynniejszego dzieła tańca współczesnego oparta jest na oryginalnym odczytaniu partytury muzycznej z 1913 roku. Choreografka odkrywa w niej odmienny rytm, czyniąc z pierwotnego dzieła echo i zarazem kontrapunkt do własnej organicznej i witalnej choreografii.
W przeciwieństwie do popularnych i klasycznych odczytań partytury Strawińskiego, Chouinard stworzyła koncepcję opartą na wariacjach solowych, nadając jej nowy wymiar całkowitej synchronizacji.
Marie Chouinard zadebiutowała w 1978 roku. Stworzyła kilkadziesiąt spektakli, instalacji i filmów, potwierdzających jej żywe zainteresowanie ciałem ludzkim oraz poszukiwaniami formalnymi. W 1990 roku powstał zespół Marie Chouinard, w ramach którego artystka rozwija i krystalizuje swój oryginalny język choreograficzny. W ciągu 20 lat grupa zaprezentowała ponad 1000 przedstawień. Spektakle Chouinard cieszą się niesłabnącą popularnością: „Święto wiosny“ jest wystawiane od 18 lat, a „Preludia Chopinowskie” weszły do stałego repertuaru kanadyjskiego Baletu Narodowego.
W 2009 roku, po 19 latach przerwy, Marie Chouinard powróciła na scenę jako tancerka z przedstawieniem solowym „morning glories”. Jej styl charakteryzuje nutka prowokacji, połączona z inteligencją cielesną i wizualną perfekcją.
www.fit.pl