Natalia Kukulska poparła Polską Koalicję na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy

Przyznaje, że gdy była nastolatką, kobiecość ją zaskoczyła, dlatego ze swoimi dziećmi rozmawia otwarcie i bez tabu. To najlepszy sposób na profilaktykę wielu chorób  
fit.pl
2012-08-14 00:00
Udostępnij
Natalia Kukulska poparła Polską Koalicję na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy
Już ponad 10.500 osób popiera Polską Koalicję na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. Im więcej głosów poparcia na www.koalicjarsm.pl, tym większa szansa na zmiany, jakie rekomendują eksperci Koalicji. Stworzenie systemu kompleksowej profilaktyki raka szyjki macicy, opartej na 3 elementach: edukacja, cytologia i szczepienia, to cele, do jakich dąży Koalicja RSM, a które każdy z nas może poprzeć.

Angażuje się Pani w wiele projektów społecznych, dlaczego postanowiła Pani poprzeć Polską Koalicję na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy?

Idea jest ważna, dlatego ją wspieram, chcę powiedzieć, przypomnieć, apelować do kobiet. Znam statystyki, wiem jak duży jest to problem, jak rzadko kobiety myślą o sobie, bo myślą głównie o innych, o całej swojej rodzinie. Przez to często w ostatniej chwili, kiedy jest już za późno, dowiadują się o rzeczach nieodwracalnych, dlatego warto o tym mówić głośno, a myślę, że osoby które mają dostęp do mediów, może trochę łatwiejszy, osoby które wykonują artystyczne zawody,mają.większe.szanse, aby dotrzeć do ludzi.

Kilka lat temu zdecydowała się Pani wyjechać do Stanów. Czy miała Pani okazję przekonać się, jak Amerykanki podchodzą do profilaktyki?

Wydaje mi się, że jest większa świadomość, ale to chyba zależy w jakich kręgach, grupach społecznych. Chyba tak jak u nas – w większych miastach ludzie, którzy chodzą do pracy, są częściej informowani o tym, gdzie odbywają się akcje profilaktyczne. Zależy to właśnie często od grupy i środowiska. Nie miałam jakiegoś konkretnego.przykładu, żeby móc to porównać.

Pokolenie naszych mam miało trudność w mówieniu i rozmawianiu o sprawach intymnych. W pewnym sensie był to temat tabu. Pani była wychowywana przez Babcię. Czy Pani Babcia była taką osobą, z którą można było rozmawiać na tematy intymne? Jak przygotowała Panią do wejścia w dorosłe życie?

Muszę przyznać, że choć z babcią kontakt był bardzo bliski, to mało rozmawiałyśmy o sprawach intymnych, w związku z tym moja kobiecość mnie zaskoczyła w pewnym momencie. Może jest to coś, czego mi brakowało, zwłaszcza, że szkoły wtedy też niespecjalnie przygotowywały dzieci, dziewczynki do wejścia w dorosłość, do zapoznania się z tematami intymnymi. Dobrze, że teraz się to zmieniło. Obserwuje to po własnych dzieciach.

Czy będzie Pani miała w sobie otwartość żeby rozmawiać z dziećmi o odpowiedzialności za zdrowie intymne własne i ich przyszłych partnerów?

Jak najbardziej. My z dziećmi mamy bardzo bliski kontakt, rozmawiamy szczerze. Może są tematy, które mogą je krępować, ale to jest właśnie nasza rola, żeby tak zrobić, by ten temat nie był tematem tabu, tylko był tematem otwartym, normalnym. To jest część naszego życia. Myślę, że tworzymy takie relacje, które spowodują, że będziemy mogli z dziećmi rozmawiać szczerze i otwarcie o różnych sprawach i będziemy mogli dzieci uświadomić, bo to właśnie należy również do obowiązków rodzica.

Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy propaguje edukację, cytologię i szczepienia, jako sposób na skuteczną profilaktykę raka szyjki macicy. Jak Pani zachęciłaby Polki do regularnych badań u ginekologa?

Myślę, że to powinno być wpisane do kalendarza kobiety na każdy rok. Jeżeli Polki potrafią dbać o swoje paznokcie, o włosy, to tym bardziej o sprawy związane ze zdrowiem, więc może odwrócić kolejność? Nie mamy taryfy ulgowej. Każdy z nas jest narażony na niebezpieczeństwa i każdy może zachorować. Pamiętając o tym, w pierwszej kolejności, dbajmy o siebie – róbmy badania, wpisujmy sobie przypomnienia w telefonie, w kalendarzu – wszędzie, gdzie się da. Myślmy w pierwszej kolejności o swoim zdrowiu po to, żeby móc dbać dalej o zdrowie całej rodziny.

www.fit.pl

 
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.