Naukowcy ze Stanowego Uniwersytetu Ohio są przekonani, że kręgosłup po przebytych urazach nie może być oszczędzany, bo w ten sposób go usztywniamy i zwiększamy jego przeciążenie    
fit.pl
2010-07-01 00:00
Udostępnij
Oszczędzanie kręgosłupa nam nie służy
W nowym numerze magazynu Spine Prof. Marras przekonuje, że starając się  chronić kręgosłup napinamy znacznie więcej mięśni niż normalnie potrzeba, a im jest ich więcej, tym większe obciążenia musi przenosić.

stiff-necks-800X800

Naukowcy zauważyli, że pacjenci po urazach pewnych grup mięśni często je oszczędzali, zmuszając tym samym do pracy inne mięśnie. W ten sposób dochodziło do powstawania zaburzeń ruchu. Wkład sił stawał się coraz większy, tym samym przenoszone obciążenia, a efekt w postaci stabilności pozostawał praktycznie bez zmian. Również powolne podnoszenie ciężaru jest niekorzystne, gdyż jedynie wydłuża czas działania szkodliwych sił.

Z ich analizy porównawczej (zbadano 22 osoby z bólami kręgosłupa i 22 zdrowych ochotników) wynika, że nawet po dość poważnych urazach kręgosłupa należy wysyłać pacjentów z powrotem do pracy, zwracając tylko uwagę na rodzaj wykonywanych w niej czynności.

Naukowcy podkreslaja, że podczas rehabilitacji nie tylko powrót siły uszkodzonych mięśni powinien być celem, ale także ponowne nauczenie pacjenta prawidłowego poruszania się i zmniejszenie jego obaw uniemożliwiających swobodne zginanie kręgosłupa.

www.fit.pl
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.
Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.