
„Jesteśmy przekonani, że młoda mama to świetny pracownik i warto ją zatrudnić” – powiedziała Magdalena Smolińska, kierownik marki Bebilon z firmy NUTRICIA Polska, odpowiedzialna za prowadzenie akcji „Mama wraca do pracy”. „Dobrze rozumiemy kwestie, z jakimi zmaga się taka mama i dlatego w ramach naszej akcji chcemy sprawić, by powrót do pracy był dla niej i dla jej dziecka jak najprostszy”.
Chcąc kompleksowo podejść do sytuacji młodych Polek, organizatorzy akcji przeprowadzili w kwietniu badanie ankietowe skierowane do kobiet w ciąży oraz młodych matek, które chcą wrócić lub niedawno wróciły do pracy. Mamy opowiadały w nim o tym, kiedy wracają do pracy, pod czyją opieką zostawiają dziecko, z jakich powodów wracają do pracy oraz jakie emocje im towarzyszą, jak przygotowują siebie i dziecko do rozstania oraz czego oczekują od pracodawcy w tym trudnym dla nich okresie.
Wnioski z ankiety dają początek debacie społecznej, której celem jest osiągnięcie zrozumienia dla potrzeb młodych kobiet wracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka i przekonanie pracodawców, że mamy są wartościowymi i zaangażowanymi pracownikami. Swój głos w tej dyskusji zabierają już m.in. prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, Joanna Rutkowska, psycholog i członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej, dr n. med. Piotr Albrecht, pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie, Magdalena Dybska-Tabor, Dyrektor Personalna firmy Danone – zwycięzcy V edycji plebiscytu „Firma przyjazna mamie”, Diana Wosińska, prawniczka specjalizująca się w prawie pracy i Anna Kondratowicz, pracująca mama, która dzieli się z innymi swoimi doświadczeniami.
[-------]
Wyniki badania posłużą także ekspertom wspierającym akcję „Mama wraca do pracy” w opracowaniu praktycznych porad, odpowiadających na stawiane przez mamy pytania i pozwalających mamom jak najlepiej przygotować siebie i dziecko do powrotu do pracy. Źródłem

W ramach akcji „Mama wraca do pracy” przeprowadzony został także konkurs „Metamorfoza”, w którym nagrodą główną za napisanie najciekawszej porady jak najlepiej przygotować się do powrotu do pracy, jest „metamorfoza” mamy wracającej do pracy, czyli porady profesjonalistów (stylistki, fryzjera i makijażystki) oraz zakupy ze stylistką, zakończone sesją fotograficzną. Zdjęcia mamy po metamorfozie zostaną opublikowane w magazynie kobiecym oraz na stronie internetowej akcji.
Bebilon to linia mlek modyfikowanych, inspirowanych mlekiem matki. Dzięki starannie opracowanemu składowi mleka Bebilon są rekomendowane przez lekarzy pediatrów. Więcej informacji o gamie produktów Bebilon znaleźć można na stronie www.bebilon.com.pl.
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), przez kaszki Bebilon, po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe i ciasteczka Chrupaczki oraz Jogurciki Malucha. W 2010 r. NUTRICIA znalazła się na 19. miejscu wśród 70 firm, uznanych przez Dziennik Gazetę Prawną za najbardziej odpowiedzialne społecznie.
www.fit.pl