Adidas zdecydowanie stawia na lifestyle, powoli staje się firmą ubraniową. Wiele osób kupuje rzeczy ze względu na fason, linię, ciekawy projekt. Ci natomiast, którzy nabywają sprzęt do biegania czy też tenisa, są często profesjonalistami, którym zależy na zaawansowanych technologiach i chcą być pewni jakości. Tak naprawdę w Polsce nie istnieje jeszcze takie myślenie, jak np. w Niemczech, gdzie ludzie chcą mieć specjalistyczny sprzęt do każdej dyscypliny. U nas panuje założenie, że jeśli trampki dobre są do tenisa, to tak samo dobre będą do biegania itd. Jest to oczywiście błąd i pociąga za sobą konsekwencje w postaci zapotrzebowania na mniejszy asortyment, ale te poglądy zmieniają się z roku na rok.
Nike natomiast przede wszystkim tworzy dla kobiet, to one są najważniejsze. Dlatego też tak dużo jest rzeczy do fitnessu, a wiele innych jest nim inspirowanych. Tu również ważny jest outdoor, aby można było wyjść normalnie na ulicę. Przyznaje też, że dyscypliny takie jak bieganie, skierowane są do prawdziwych miłośników i znawców i na takich klientów mogą liczyć. W przyszłości Nike chce rozpowszechnić w Polsce dyscyplinę dotychczas u nas mało popularną - golf.
Obie firmy posiadają kolekcje do sportów ekstremalnych - u Adidasa jest to Adventure, a u Nike’a - ACG. Technologie, które wykorzystuje się do ich produkcji, są niezrozumiałe dla "zwykłych śmiertelników" i trzeba po prostu zaufać producentom. Najnowocześniejsze konstrukcje ubrań nie pozwalają się pocić, nie przepuszczają wilgoci itp. Tak popularna ostatnio joga również wdarła się do kolekcji firm, a buty, torby, czy płaszczyki teoretycznie do niej stworzone sprawdzają się również jako rzeczy do używania na co dzień. Nawet buty teoretycznie stworzone właśnie do jogi, coraz częściej noszone są zamiast zwykłych sportowych butów - te do jogi mają tę przewagę, że wyglądają oryginalnie i nietuzinkowo.
Niezależnie od tego, co zaproponują tej jesieni firmy takie jak Nike czy Adidas, na pewno podążymy ich tropem. Marki te wytyczają pewne trendy w modzie i dobrze jest mieć coś z trzema paskami lub charakterystyczną "łyżwą". Świadczy to o naszej nowoczesności i umiejętnym ściganiu mody - a przecież o to w tym wszystkim chodzi...
Aleksandra Czudowska
źródło: www.ftv.pl