Płatki śniadaniowe przeznaczone dla dzieci są mniej zdrowe niż te, które jedzą dorośli. A te najbardziej reklamowane mają najgorsze właściwości zdrowotne – wynika z analizy 161 marek
Rodzice jedzą lepsze płatki niż te, którymi karmią swoje dzieci – mówi kierująca badaniami, dr Marlene B. Schwartz z Uniwersyteru Yale. Jej zespół wykazał, że zdrowotne właściwości tego typu śniadania, o których zapewniają reklamodawcy, są często mocno przesadzone. Płatki sprzedawane z „niską zawartością tłuszczu” lub cukru, nie są o wiele mniej kaloryczne, jak może wynikać z reklam. Marki promowane jako pełnoziarniste mają więcej błonnika, niż te zwykłe. Mają przy tym taki sam poziom soli, cukru, tłuszczów i kalorii.
Dlatego podczas zakupów należy kierować się własnym rozsądkiem i zdawać sobie sprawę, że reklama i rzeczywistość to najczęściej dwie różne rzeczy.