Ostatnia kampania, która pojawiła się w amerykańskim stanie Goergia wzbudziła wiele kontrowersji. Kampania Strong4Life pokazuje dzieci z nadwagą zmartwione swoim wyglądem.
W telewizyjnych spotach pojawią się dzieci, które pytają: Mamo, dlaczego jestem gruby? lub opowiadają o swoim problemach ze zdrowiem czy z rówieśnikami w szkole.
Kampania Strong4Life wzbudziła wiele kontrowersji. Wielu zarzuciło kampanii, że pokazuje tylko rzeczywistość bez dawania narzędzi do rozwiązywania problemów, a przede wszystkim zdjęcia i spoty piętnują otyłe dzieci i powodują dalsze piętnowanie osób z nadwagą i wykluczanie ich ze społeczeństwa.
Pomysłodawcami kampanii jest wydział zdrowia w Atlancie, stolicy stanu Georgia, który podkreśla, że kampania ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na problem otyłości wśród najmłodszych. Linda Matzigkeit, zajmująca się tym projektem tłumaczy, że kampania jest krzykiem, aby wszyscy, którzy uważają, że jest dobrze, wreszcie się obudzili i przejrzeli na oczy. 50 procent ankietowanych Amerykanów ze stanu Georgia nie widzi problemu w otyłości swoich dzieci, a 75 proc. rodziców z nadwagą w ogóle nie rozpoznaje otyłości. Tymczasem badania wydziału zdrowia wykazały, że milion najmłodszych mieszkańców stanu ma problemy z wagą, a Georgia zajmuje drugie miejsce w USA pod względem otyłości u dzieci.
Strong4Life to program, którego głównym celem jest pomoc rodzicom i dzieciom w zwalczaniu otyłości i nadwagi. W ramach programu mają odbywać się spotkania z dietetykiem, lekarzem, psychologiem i trenerem fitness. Celem programu jest pomoc w odchudzaniu dzieci, a także w utrzymaniu odpowiedniej wagi. Program ma zwrócić uwagę nie tylko na problem otyłości, ale również na choroby towarzyszące, takie jak: cukrzyca, nadciśnienie czy problemy z narządem ruchu.
Na projekt, który potrwa 5 lat, przeznaczono 50 mln dolarów.
www.dziecko.fit.pl
Mamo, dlaczego jestem gruby? Kampania przeciw otyłości dzieci
O tym, że problem otyłości istnieje nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy zajrzeć do pobliskiej szkoły. Nic więc dziwnego, że pojawiają się wciąż nowe kampanie przeciwdziałające otyłości wśród najmłodszych