1 listopada tradycyjnie obchodzimy Święto Zmarłych – czyli tych, którzy odeszli, bliskich znajomych, przyjaciół. W tym dniu nie może zabraknąć zadumy i refleksji nad przemijaniem, ale również nad życiem, które warto doceniać
fit.pl
2013-10-31 00:00
Udostępnij
Święto Zmarłych
zdjecie swiecaŚwięto Zmarłych w tradycji polskiej kultywuje się od początku XX wieku, kiedy to na terenach wiejskich zwłaszcza pod koniec października istniał zwyczaj świętowania nocy dusz zmarłych. Celebracja tej nocy nie mogła odbyć się bez hucznego poczęstunku dla nieżyjących.

W tradycji polskiej świętowano w domach. Pieczono chleby, gotowano kasze, kutię z miodem i wódką, pieczone mięsiwa i pozostawiano je na stołach wraz z uchylonymi drzwiami, by dusze mogły swobodnie ucztować. Był to symbol gościnności, pamięci życzliwości w stosunku do zmarłych.

W ludowych wierzeniach bowiem istniało przekonanie, że dusze, zwłaszcza, te czekające na zbawienie doznają głodu, potrzebują spotkania z bliskimi i odwiedzić swojego domu. W tradycji przejęło się, że również kolejny dzień czyli 2 listopada to dzień Zaduszny, czyli dzień w którym dziś modlimy się za dusze cierpiące w czyściwu, a kiedyś był to kolejny dzień odwiedzin duszy, w którym zabraniano wszelakich prac, które mogłyby przeszkodzić duszy odwiedzającej dom.

Dziś pamięć o zmarłych kultywujemy odwiedzając groby zmarłych w dwóch świątecznych dniach 1 i 2 listopada a zamiast poczęstunku w domach. Na grobach zostawiamy znicze i kwiaty w dowód pamięci o bliskich.

Prócz odwiedzin na grobach nie może zabraknąć również modlitwy, skupienia, zadumy i wspomnień. Rodziny spotykają się by wspólnie powspominać zmarłych, modlić się w kościele o dusze w czyśćcu cierpiące oraz pielęgnować tradycję, dla dzieci i wnuków, gdyż pozwala nam zrozumieć słowa ks Jana Twardowskiego "spieszmy mysie kochać ludzi, tak szybko odchodzą".

www.senior.fit.pl

Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.