Uwielbiamy owoce! Jako przekąskę, jako drugie śniadanie, jako podwieczorek.. Jest jednak kilka mitów dotyczących owoców, o których warto pamiętać spożywając i kupując owoce. Oto pięć najbardziej powszechnych
fit.pl
2014-07-15 00:00
Udostępnij
Mity na temat owoców
owoceMIT 1: Owoce są niskokaloryczne

Niektóre owszem, jednak większość owoców zjedzona w dużych ilościach niesie ze sobą sporo kalorii. Najbardziej kaloryczne są banany – zawierają aż 95 kcal w stu gramach, także kaloryczne są gruszki, kiwi, mango, winogrona, czereśnie. Do niskokaorycznych owoców należą: agrest, arbuz, brzoskwinie, jagody, cytryny, jabłka, melony, śliwki, porzeczki, truskawki, pomarańcze.

MIT 2: Można jeść wiele owoców w ciągu dnia

Przy zrównoważonej diecie zalecana dawka to dwa, trzy razy dziennie. Przy czym musimy zwracać uwagę czy owoc jest jedynie słodki (dojrzał banan) czy także kwaśny (np. aronia). Staraj się jeść nie więcej niż 200-300 gram owoców dziennie. Pamiętajmy także, że suszone owoce to nie to samo co surowe. 100 gram winogron zwiera mniej więcej 69 kcal, ale 100 gram rodzynek to już 300 kalorii! Warto zatem suszone owoce nałożyć sobie do niewielkiej miseczki czy na talerzyk i zjeść wydzieloną porcję – jedząc prosto z otworzonej paczki, łatwo stracić rachubę.

MIT 3: Owoców nie trzeba myć, mają skórkę

Owoce należy myć i to bardzo dokładnie, najlepiej wyszorować je pod gorącą wodą. Dotyczy to zarówno owoców krajowych, jak i cytrusów – to, że obieramy pomarańczę i jemy tylko „środek”, nie ma znaczenia – przed obraniem porządnie umyjmy pomarańczę czy mandarynki pod strumieniem bieżącej ciepłej czy gorącej wody. Pamiętajmy także aby nie kupować cytrusów z plamami. Gdy nadpsują się pomarańcze już trzymane w domu – wyrzućmy je bez żalu, bo to oznaka rozwijającej się, rakotwórczej pleśni.

MIT 4: Cukierki owocowe są zdrowsze, niż zwykłe słodycze

Cukier to cukier i jak go nie nazwiemy – nadal pozostanie cukrem. Słodycz zjedzona od czasu do czasu nie zaszkodzi, jednakże, jeżeli wybierasz cukierki z sokiem owocowym myśląc, że są zdrowsze od zwykłych – jesteś w błędzie. Ani cukierki owocowe, ani jogurty owocowe nie zastąpią owoców. Najczęściej jest to po prostu cukier z barwnikami!

MIT 5: Soki owocowe są lepsze niż owoce

Soki owocowe są po prostu inne. Najzdrowsze są te robione w domu, np. z sokowirowki, albo mętne, niepasteryzowane, jednodniowe. Kupując sok trzeba bardzo uważać. Dla przeciętnego konsumenta sok, nektar i napój – oznaczają to samo. W świetle prawa nie i producenci dobrze o tym wiedzą. Czytajmy zatem etykiety, bo może się okazać, że kupiliśmy nie sok, a napój, który został przygotowany z niewielkich ilości zagęszczonego soku rozcieńczonego mnóstwem wody z jeszcze większą ilością cukru.

Beata Mąkolska

www.wellness.fit.pl

 
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

 

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

 

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom

 

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

 

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

 

 

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.