fit.pl mobile logo

Przygotuj się na jesień - poznaj sposoby, które pomogą ci wzmocnić odporność

Jesień zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią zimno, plucha oraz przeziębienia i choroby. Nie wystarczy ciepły szalik, czapka i sweter, aby się ich ustrzec. Już teraz warto teraz warto zadbać o organizm i wzmocnić swoją odporność. Co jeść, aby nie chorować? Jak poprawić swoją odporność szczególnie jesienią? Przedstawiamy skuteczne metody oraz sprawdzone suplementy dietetyka klinicznego!

Na budowanie odporności ma wpływ wiele aspektów życia, chociaż szczególne znaczenie ma właściwa dieta. To za jej pomocą odżywiamy organizm, dostarczając mu wszystkich niezbędnych składników. Jesienią szczególnie pamiętajmy o wprowadzeniu do swojego menu produktów bogatych w witaminy i związki wspomagające zwalczanie wirusów. Wiele z nich na pewno masz już w swojej lodówce lub domowych zapasach!

Domowe sposoby naszych babć dalej skuteczne!

Zapewne każdy słyszał o sposobach na budowanie odporności, które stosowały jeszcze nasze babcie. Nie bez powodu – wiele z nich niezawodnie sprawdza się od lat. Domowy syrop z cebuli czy mleko z dodatkiem czosnku i miodu to ponadczasowe metody na wsparcie organizmu. W niektórych przypadkach mogą one zadziałać lepiej niż syropy dostępne w aptekach. Babcie w swoich opowieściach wspominają też o kiszonkach – bogate w witaminę C, pomagają organizmowi zwalczać infekcje.

– Mleko to doskonałe źródło witaminy A, która utrzymuje błony śluzowe w dobrej kondycji. Czosnek słynie natomiast z właściwości antyseptycznych – z powodzeniem zabija wszelkie wirusy. Jeżeli do mleka z czosnkiem dodamy miodu, jego działanie bakteriobójcze będzie jeszcze skuteczniejsze. Domowy syrop z cebuli zawiera natomiast duże ilości witaminy C, a ta wzmacnia umiejętność organizmu do obrony przez chorobą – mówi Luiza Wilczewska, dietetyk kliniczny współpracujący ze sklepem internetowym Bee.pl. – Z kolei kiszonki, dzięki swoim właściwościom probiotycznym, chronią organizm przed zakażeniami w trudnym, jesienno-zimowym okresie, ale warto regularnie spożywać je przez cały rok. Świetne działanie posiada też propolis – to naturalny antybiotyk, który łagodzi stany zapalne – dodaje dietetyk.

Mniej znane skarby dla twojej odporności – poznaj te składniki!

Oprócz doskonale znanych składników na rynku dostępne są również mniej popularne produkty, które swoim działaniem nie ustępują tradycyjnym metodom wsparcia odporności. Do produktów o takich właściwościach należy pyłek pszczeli – wykazuje silne działanie antybiotyczne i szybko zwalcza bakterie. Do skarbów natury, które w okresie jesiennym są nieocenione dla organizmu, warto zaliczyć także o ashwagandę. Stymuluje ona układ immunologiczny, dzięki czemu jest on mniej podatny na różnego rodzaju infekcje.

– Mało mówi się o zaletach rokitnika zwyczajnego, a ta roślina to cenne źródło witaminy C wspomagającej układ odpornościowy. Innym takim składnikiem jest aloes. Chociaż o jego zastosowaniu w kosmetyce często wspominamy to w formie do picia nadal pozostaje dla wielu zagadką. Niesłusznie, bo codzienne spożywanie żelu aloesowego, oczywiście przeznaczonego do celów spożywczych, pobudza komórki odpowiedzialne za eliminowanie z naszego organizmu chorobotwórczych drobnoustrojów – tłumaczy Luiza Wilczewska. – Egzotycznie brzmiący astragalus, znany w Polsce jako traganek, to niepozorna roślina, o której trudno nie wspomnieć przy temacie jesiennych infekcji. Działa przeciwwirusowo, więc dzięki suplementacji tego ziela możemy zapobiec różnorodnym atakującym nas chorobom – mówi ekspert.

Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna i odporność idą w parze!

Właściwa, odżywcza dieta wzbogacona suplementami to bardzo skuteczny sposób na zapobieganie jesiennym przeziębieniom. Nieoceniona jest także regularna aktywność fizyczna, która oprócz pobudzenia ciała i przygotowania go do codziennych wyzwań, wspomaga pracę układu odpornościowego. Istnieje bardzo wiele sportów, które można uprawiać jesienią, takich jak nordic walking, jazda na rowerze czy po prostu energiczne spacery. Każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie! W zimne, deszczowe dni sprawdzi się nawet spokojna joga i rozciąganie podczas oglądania ulubionego serialu. Kluczowe jest też ograniczenie stresu, który destrukcyjnie wpływa na organizm i spowalnia jego regenerację. Warto także pamiętać, że będziemy stresować się mniej, jeśli zadbamy o odpowiednią ilość snu. W okresie jesiennym powinniśmy przesypiać minimum 7 godzin, jeśli chcemy, aby nasze ciało zachowało odporność na wirusy, ale także na stres i ponurą aurę.

Dbanie o organizm i jego odporność powinno być całorocznym działaniem, jednak szczególnie jesienią nie dajmy się infekcjom i chorobom. Zbilansowana dieta bogata w witaminy i minerały, właściwa suplementacja, regularna dawka ruchu i snu to przepis na zdrowie i świetny nastrój.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl